probleem eprom

Aerox-Evo70

No Title
deze week de racescooter in elkaar gezet, maar hij gaf alleen plofjes uit de uitlaat, hij vonkte nog wel.

ben er achter gekomen dat mn eprom overleden is (met standaard ontsteking start hij wel).

de stator heeft een weerstand van 109.9 ohm, ik dacht dat hij op 108 ohm moest zitten ?
hoe kan ik erachter komen of de digitronic nog heel is ?
bobine zal nog wel goed zijn denk ik..

gr.
 
Advertisement - register to remove this

Deze quote ik uit het andere topic,

De enige goede manier om je motor uit te schakelen is het aan massa leggen van de primaire spoel. Zo werkt het origineel ook.

Dus de draad tussen de primaire spoel (je stator) en de CDI moet je m.b.v. een schakelaar/ killswitch aan massa leggen.

Dit omdat de primaire spoel een (lage) wisselspanning opwekt, en de CDI m.b.v. inductie een spanningspiek teweeg brengt. Die lage spanning dient kortgesloten te worden met de massa om de CDI te ontlasten.

als ik het nu goed begrijp moet ik de witte killswitch kabel op de bruine draad zetten,

maar deze loopt naar de eprom, moet ik nu de killswitch parallel of in serie over deze draad zetten?

aangezien de zwarte draad naar de massa moet,
 
bedankt voor alle hulp die me aangeboden is.

mijn probleem is opgelost.
de italkit selettra grondplaat is blijkbaar een x aantal graden gedraaid tov de malossi versie.
heb nu gewoon de rotor zonder spietje en hij loopt prima.

excuses voor het niet vermelden in de beginpost :)
 
Last edited:
Deze quote ik uit het andere topic,



als ik het nu goed begrijp moet ik de witte killswitch kabel op de bruine draad zetten,

maar deze loopt naar de eprom, moet ik nu de killswitch parallel of in serie over deze draad zetten?

aangezien de zwarte draad naar de massa moet,

wit of zwart maakt niet uit, als je de andere maar op de massa zet.

hij moet inderdaad OP de bruine draad tussen stator en cdi, dus niet op de oranje tussen cdi en bobine (dan kan je cdi overlijden).

zelf doe ik altijd gewoon een gestript draadje tussen de stekker.
 
Back
Top