Probleem elektrische start

nilsr

New Member
Hallo,

Ik heb een peugeot speedfight 3 (4takt) waarvan de elektrische start het niet goed doet.
het begon een maandje geleden dat het 5 á 10 seconde duurde voordat de scooter aansloeg met de elektrische start. Nu werkt deze helemaal niet meer en hoor ik alleen een zoemend / zeurend geluid.
Wat zou dit kunnen zijn?
Accu is 3 maandjes oud dus lijkt me sterk dat het hieraan ligt,

(Ik zal er zo een video/geluids fragment bij plaatsen.)
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Ik heb een peugeot speedfight 3 (4takt) waarvan de elektrische start het niet goed doet.
het begon een maandje geleden dat het 5 á 10 seconde duurde voordat de scooter aansloeg met de elektrische start. Nu werkt deze helemaal niet meer en hoor ik alleen een zoemend / zeurend geluid.
Wat zou dit kunnen zijn?
Accu is 3 maandjes oud dus lijkt me sterk dat het hieraan ligt,

(Ik zal er zo een video/geluids fragment bij plaatsen.)
Je accu is gewoon leeg gestart, dit zoemende geluid is het oscilleren van je startrelais.
Accu opladen en meten of hij wordt bijgeladen bij lopende motor.
 
Schroef de startmotor er eens onder uit.. En sluit hem eens aan op een goede accu.. Dan kan je al uitsluiten of dat de startmotor het nog goed doet of niet.. Sluit hem dan ook eens aan op de accu van de scooter en kijk wat het dan doen.

Mocht de startmotor niet draaien of moeilijk hebben is er een kans dat er allemaal slijpsel in de behuizing van de motor zit..
Mocht hij gewoon vlot rond draaien dan zit het probleem niet bij de start motor...


De bendix kan je ook testen, als je eraan trekt moet je wel een beetje soort van weerstand voelen.. Gaat hij echt te makkelijk naar buiten dan is het veer systeem gewoon op en heb je een andere bendix nodig.
 
Back
Top