Probleem dashboard meters DNA

Robbinm

Well-Known Member
Hallo, ik heb een probleem met het dashboard van mijn Gilera DNA. De temperatuursensor doet het niet goed, hij doet het heel af en toe maar de meeste tijd knippert hij zoals in deze video: [ame="http://nl.youtube.com/watch?v=p0XJcfDPODQ"]YouTube - Gilera dna 50cc2[/ame]
Mijn toerenteller doet ook vreemd, hij zwabbert heel erg heen en weer. Als ik vol gas geeft hoort hij gewoon op 1 toerental te blijven staan maar hij zwabbert ongeveer 1-1.500 toeren heen en weer die naald.

Onlangs was de kabel van de massa afgebroken bij het subframe. Dit is wel herstelt en de lichten enzo doen het nu weer, maar kan het iets te maken hebben met dat mijn toerenteller zo vaag doet?
Moet ik een ontstoorde bougie hebben voor de DNA?

Alvast bedankt, ik weet dat de dashboards van DNA's rampen zijn, maar de kabelboom is in de nieuwste versie (RST) verandert. Dus het zou eigenlijk niet mogen gebeuren.

Hij heeft het (uiteraard) wel een hele tijd goed gedaan.
 
Advertisement - register to remove this

Je bedoelt dat ik de sensor er niet goed heb ingedraait? Die zit er namelijk gewoon goed in. De massa van de rest van de kabelboom is ook goed aangesloten.
 
Maar wat is nu het probleem? Zover ik weet zit alles goed aangesloten. Met de bedrading is nooit geknoeit. De temperatuursensor en de toerenteller deden het eerst prima...
 
Ja, ik heb dat behandelt met WD-40. De stekker direct achter het dashboard is nog prima. De stekker bij de ontsteking heb ik ingespoten met WD-40.
 
Mijn toerenteller doet het uit het niets opeens weer goed :S Mijn temperatuurmeter blijft raar doen.

Ik zal binnenkort alle stekkertjes weer ff loshalen en alles nakijken.
 
zoals die temperatuur meter knippert geeft aan dattie veeeeeeelste heet is!

Als je temperatuurmeter bijvoorbeeld niet goed aangesloten zou zitten, dan knippert zegmaar dan rechthoek waarin die temperatuurstreepjes staan wel, maar je ziet die temperatuurstreepjes zelf zegmaar niet. (als je begrijpt wat ik bedoel.)

Als ik gewoon normale temperatuur is dan misschien je sensor kapot oid?


trouwens.. zag ik het goed in dat filmpje het Leegwaterbad? dus dat je in purmerend woond? :p
 
Nee dat is niet mijn filmpje :p Ik heb een andere DNA. Ik woon er ook niet.

Het water is niet te heet hoor, daar kijk ik wel voor uit. Hij knippert namelijk meteen al als je hem aan zet.

De massakabel is een tijdje gebroken geweest. En de temperatuursensor is een massaschakeling. Het kan dus goed zijn dat de sensor het begeven heeft onder de massa van alle andere componenten. Is dat een goede verklaring? Ik ga eens op zoek naar een tweedehands temperatuursensor, of ik leen er een van de scooterzaak hier en dan kijk ik of het verschil maakt.

Ik laat van me horen. Ook handig voor mensen in de toekomst die deze problemen gaan krijgen.
 
Dat knipperen komt omdat die op 120 graden zit en dan te warm is dat geeft ie aan door te knipperen. Dus voel is je cilinder of die niet echt heel warm is?
 
Hallo iedereen ik heb ongeveer dezelfde probleem met mijn runner
Alles werkt,fan slaat normaal aan als hij heet genoeg is geworden
Maar wat mijn probleem is dat mij temperatuur meter op die Dashboard gewoon beneden blijft(geen beweging)
Ik heb die plug aan de achter kant van die Dashboard een paar keer gecheck en schoon gemaaktwmaar tog geen resultaat
Wat kan het zijn dat me temperatuur meten niet werkt
 
Back
Top