Probleem cilinder weghalen , Mina Hor

Slidertje

Well-Known Member
Hallo,
Ben bezig op een minna hor LC van een vriend.
Ik krijg de cilinder niet los zelf de cilinderkop blijft aan het cilinder hangen .
En ik krijg de uitlaat van de cilinder er ook niet af omdat de vijzen verroest zijn.
Maar dat is niks want er komt toch nieuwe cilinder en uitlaat ;)
Wie O wie kan me helpen?


Slidertje
 
Advertisement - register to remove this

Het is toch niet gelast of wel, dus dan kan het er ook wel zonder slijptol af. Gewoon meer kracht zetten, kruipolie e.d. gebruiken, en zo kan je zelf ook nog wel het nodige bedenken

something something something... called "rust"
geloof me, als je tapeind flink zit vastgeroest AAN je cilinder dan krijg je het echt niet los.
 
Een roestverbinding om het maar even zo te noemen, kan je laten los schrikken. Gewoon een kwestie van geduldig geweld. Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen maar 999/1000 keer is het met wat gerichtgeweld wel los te krijgen.

Nu is het wachten op de TS of het al gelukt is :p
 
Alleen kan je bij een scooter niet makkelijk bij de cilinder e.d. zonder werk tafel...

mwa dat valt best mee, voor een cil eraf halen hoef je ook niet eens je blok eronder uit te halen, laat staan dat je een werktafel nodig hebt...

En ik ben ook wel bekend met het "schrikken", maar als het 1 grote bonk roest is, we hebben ongeveer 3 uur met hamers op dat ding staan rammen, dus als het zo simpel was geweest was ie wel op 1 of andere wijze los geschrikt ;).

Maarja, hopelijk gaat het voor de TS idd makkelijker en is het niet 1 bonk roest.
 
Vaak is het zo met moeren/bouten dat de kop zo bros word door de roest dat je ze ge woon kapot draait ook al laat je ze schrikken. Om dan verder te sleutelen, alsin gebruik maken van een zaag/schroevendraaier oid is het gewoon veel makkelijker met een goede werk tafel. Dat bedoel ik ermee te zeggen.
 
Niemand heeft hier een grote platte schroevendraaier en/of rubberen hamer? Gewoon geweld gebruiken het is ijzer he geen porselein. En dat de uitlaat alleen aan de cilinder vastzit vind ik ook een beetje wazig, knapt dat niet af? Je hebt dan een groot hefboom effect nl


ja het is gietijzer, dus als dat een beetje antiek is mep je het zo aan bonken.
 
Back
Top