Probleem cilinder weghalen , Mina Hor

Slidertje

Well-Known Member
Hallo,
Ben bezig op een minna hor LC van een vriend.
Ik krijg de cilinder niet los zelf de cilinderkop blijft aan het cilinder hangen .
En ik krijg de uitlaat van de cilinder er ook niet af omdat de vijzen verroest zijn.
Maar dat is niks want er komt toch nieuwe cilinder en uitlaat ;)
Wie O wie kan me helpen?


Slidertje
 
Advertisement - register to remove this

Veel WD40, dit een uurtje of 2 goed laten intrekken.
Naaimachine olie na de 2 uurtjes erop, en los draaien.
Gewoon een goede tang/schroevendraaier gebruiken.
Het ergste wat kan gebeuren is dat je je tapeinden moet vervangen.
En de cillinder natuurlijk, maar dat doe je toch al.

Mocht het met een tang oid echt niet los komen, dan moet je een moertje op de los te draaien bout/schroef lassen, en dan kun je daar je kracht op zetten.
 
Hmm ,
Zal eens proberen.
Maar de cilinder gaat ook niet van het blok af , dit is toch niet normaal?
Of is er iets dat op en watergekoeld blok nog moet gedaan worden om hem eraf te halen?

Slider
 
Goed trekken, zitten wel vaker vast.
Netzo als de kop, vaak zit er dan vloeibare pakking tussen wat goed vast gaat zitten.
Hier moet je dus even goed aan trekken of gereedschap voor gebruiken als je het maar niet met geweld doet.
 
Blok eraf maakt het helemaal niet makkelijker.
Dan ligt je blok los, en kun je dus geen kracht meer zetten zonder je blok over de grond te schuiven.
Nu blijft hij aan je scooter hangen en kan je meer kracht uitoefenen om hem eraf te trekken.
Blok eraf halen is verspilde energie, het is alleen makkelijker met het monteren van een nieuwe cillinder en tapeindes.
Maar niet om iets dat muurvast zit los te krijgen.
 
Ehm... waarom haal je niet gewoon de uitlaatophanging los, en de cilinderkopmoeren. Dan kan je toch de cilinder met kop en uitlaat en al zo eraf trekken.

Desnoods slijp je die uitlaat in 2en zodat alleen het bochtje nog eraan zit.
Cilinderkop trek je dan zo van de cilinder af hoor.

Ik geloof niet dat de cilinder zo vast op het carter zit dat je hem niet eraf krijgt.
 
Niemand heeft hier een grote platte schroevendraaier en/of rubberen hamer? Gewoon geweld gebruiken het is ijzer he geen porselein. En dat de uitlaat alleen aan de cilinder vastzit vind ik ook een beetje wazig, knapt dat niet af? Je hebt dan een groot hefboom effect nl
 
Mja als het niet lukt -> tapeind doorslijpen, heb ik ook moeten doen, maar let wel op want er komt een giga zooi met ijzervijlsel onderin je carters dus dat moet je wel weer HEEL goed schoonmaken. Is niet een "ff" klusje.
 
Back
Top