This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

probleem bij mvt

polini boy

los bestia
kheb een mvt gekocht voor mijn nitro maar kan ze maar ni juist afstellen kan er iemand mioj helpen, je heb twee standen a of d en dan moet ge ze nog juist draaien ofzo ik weet het ni hoor wie helpt mij?
 
Beter typ je ff ABN :|

Zover ik het begrijp je verhaal, je moet de juiste vervroeging instellen ja....dmv een micrometer.
Staat genoeg over in de search
 
Originally posted by Buubdaman
3 of 4 graden is std bij hpi..

Mvt 1.5mm

- Draai de micrometer in je bougiegat
- Pin los.
- Bepaal je hoogste stand van de zuiger en schroef op dat moment de pin vast
- Draai de zuiger een halve slag terug.
- Stel de juiste vooronsteking in
- Draai je rotor vast.
- Test op welke stand de stator het beste staat.
 
Last edited:
mvt bij mij cq ons altijd 3mm voor bovenste dode punt goed af te stellen met krukas graden (circa 15 graden) en dan de twee rode punten tegen over elkaar zetten op die vervroeging. DUS voor het bovenste dode punt (ps krukas draait rechts om (je weet maar nooit))
 
Hangt veel af bij die MVT dingen welke CDI-unit je in huis hebt
analoog/digitaal, regelbaar variabel, dip-switsch instelbaar...
 
er is ook een cdi unit bij van mvt en hij start daar mee maar draait slecht, met de cdi die er op stond origineel dus daar gaat em goed mee dus ik vraag me af of de mvt cdi goed is?
 
Ik veronderstel dat je een zwart volledig ronde stator hebt,
heb je een apparte cdi-unit of zit hij samen met de bobijn gegoten? Anders maak foto van alles wat je hebt dan weet ik beter over welk spul het gaat. Die van MVT hebben de laatste jaren nogal wa veranderd....
 
Echt geen foto mogelijk? Hoe ziet dat ding eruit....
Zeg het ze hebben echt zitten klooien bij MVT.
Pas op die dingen draaien wel lekker zulle.
Kan je helpen maar moet dan precies weten wat je hebt.
 
heb je wel een binnenrotor of heb je de millenium ontsteking (dus met vliegwiel?) Die heeft 2 standen voor het vliegwiel voor de meegeleverde bobine/cdi en 1 voor de digitale CDI.
 
aha goeie vraag Polini boy!
Dan is het niet meer mijn ding.
Hebben in de 'jaren stilletjes' nog met zo een ding gewerkt.
Vonden dat niet beter dan de origineel.
 
Dus je hebt de Millenium editie waarschijlijk. Als je die nieuw hebt gekocht staat erbij welke spiebaan je moet gebruiken voor std en voor digimax CDI. Heb je die papieren niet, probeer het dan gewoon want je merkt snel genoeg welke goed is.... De Millenium editie is trouwens vrij kort op de markt en houd het midden tussen een std en een binnenrotor ontsteking. Hij is dus wel degelijk veel sneller in het oppakken dan een std ontsteking en het topvermogen neemt ook leuk toe. Groot voordeel is dat het zo op je bestaande installatie past en je licht het blijft doen.