Probleem bij het spuiten van kappen.

MOonBAse

Well-Known Member
Iow

Ik was vandaag bezig met mijn kappen te herspuiten en er blijkt een probleempje te zijn.

Eerst een foto om te verduidlijken.

wtf2.JPG


wtf1.JPG


Ik heb al vanalles geprobeerd, terug opschuren, met ammoniak op wrijven, eerst grondlaag op zetten ..... en altijd op dezelfde plaats komt zo'n 'kring' tevoorschijn.

Ik hoop dat iemand mij de oorzaak en de oplossing hiervan kan zeggen.

Thx...

edit:/ srry voor de grote pix
 
Advertisement - register to remove this

dat zou wel eens goe kunnen. Eerst had ik ze gewoon mat geschuurd, en nu door dat ze reageren zit ik wel op de kap zelf, en ik denk wel dat ze enkel reageren op de rand/overloop van da kap met de verf. Moet ik dan m'n volledige kap schuren tot op de kap zelf ???

Thx..
 
is niet door te dik te spuiten hoor, en ook nie door niet te ontvetten oid..

het komt gewoon door de rand van kap/verf ... dus moet ik de kap volledig blank schuren (klotewerk btw :))
 
Ik had het zelfde :)

dat de lak reageerde met de onderliggende (oudere) lak.

Kaalschuren, spuitplamuur, glad schuren, kunststofprimer, grondlak, lak, blanke lak.

word het perfect :)
 
Aprilia_area 51 said:
Ik had het zelfde :)

dat de lak reageerde met de onderliggende (oudere) lak.

Kaalschuren, spuitplamuur, glad schuren, kunststofprimer, grondlak, lak, blanke lak.

word het perfect :)

Waarom spuitplamuur ???

Gewoon kaalschuren, kunststofprimer, kleurtje er op en dan m'n lak... nee ?
 
Spuitplamuur kun je alle oneffenheden zien en word het eindresultaat gladder :)

mocht je het echt superstrak willen hebben :p

als de laatste laklaag droog is schuur je het heel fijn met korrel 1600 of zo, dan met commandant4 de laklaag weer omhoog poetsen (zijn speciale borstels voor) en dan blanke lak.

dan glimt het als een malle 8)
 
ja idd kijk maar naar hem zelf JE AREA is echt vet kerel .... ik heb btw precies hetzelfde gehad laatst met me kappen dus dan kan ik het nou ook mooi gaan doen ...
Bedankt voor de info :D
 
markie87 said:
ja idd kijk maar naar hem zelf JE AREA is echt vet kerel .... ik heb btw precies hetzelfde gehad laatst met me kappen dus dan kan ik het nou ook mooi gaan doen ...
Bedankt voor de info :D

Ik had op geen een kap spuitplamuur trouwens :X

en op sommige ook geen grondlak :D
 
primer zit al door de spuitplamuur, lijkt me dus niet nodig om hierna nog extra erop te spuiten...

(voor als het nog iemand boeit die dit topic ooit vindt...)
 
Back
Top