Probleem benzinekraan of carburateur

SstennizZ

Well-Known Member
Ik heb een TGB 203 en zit met het volgende probleem.
Vanmiddag viel plotseling de snelheid terug naar ongeveer 30 km/u. Na ongeveer een kilometer wilde hij niet harder meer dan 10 km/u en even later kon ik helemaal geen gas meer geven, want dan sloeg hij uit.
Stationair loopt hij zonder problemen, maar zodra ik het gas ook maar aanraak valt hij uit.
Op zijn bok standaard loopt hij heel even en lijkt dan te stikken. Het benzinefiltertje (tussen de kraan en de carb) staat gewoon vol met benzine en ook toen ik het gas open draaide op de bok bleef er benzine in staan. Ik heb dus niet het idee dat hij niet voldoende benzine krijgt. Of heb ik dit mis? Moet ik nou het probleem zoeken in de benzinetoevoer of in de carb? Ik snap er niks meer van...
Iemand die me kan helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Vacuüm benzinekraan

Ik heb op mijn tgb een vacuüm benzinekraantje zitten.
Deze moet waarschijnlijk vervangen worden, maar die krengen zijn nergens te krijgen..
Het kraantje heeft 4 aansluitingen. 3 snap ik, 1 vanaf de tank naar de kraan, 1 vanaf de kraan naar de carb en 1 vanaf het spruit naar de vacuümklep, maar waar is de 4e voor? De enige kranen die ik kan vinden zitten of rechtstreeks op de tank of hebben maar 3 aansluitingen..
 
Ik heb op mijn tgb een vacuüm benzinekraantje zitten.
Deze moet waarschijnlijk vervangen worden, maar die krengen zijn nergens te krijgen..
Het kraantje heeft 4 aansluitingen. 3 snap ik, 1 vanaf de tank naar de kraan, 1 vanaf de kraan naar de carb en 1 vanaf het spruit naar de vacuümklep, maar waar is de 4e voor? De enige kranen die ik kan vinden zitten of rechtstreeks op de tank of hebben maar 3 aansluitingen..

word die ook gebruikt de 4e?
 
kan ontluchting zijn...

maar kijk idd even waar de slang naartoe gaat , meestal zit het er niet voor niet op.

Hyosung rush heeft overigens ook een pomp met 4 aansluitingen.
 
Heb hem net opgehaald waar we gister gestrand waren. Kantelde de scooter naar rechts en toen kwam er ineens benzine uit de overloop van de carb gutsen.. Vervolgens thuis een keer gestart, in eerste instantie leek hij weer gewoon te lopen, maar vervolgens wilde hij weer niet meer. Het voelt een beetje zoals wanneer je te lang door gereden bent met een lege tank en hij dus ineens leeg is, alleen staat er nog gewoon benzine in de benzinefilter. Als hij verzuipt, krijg je dan ook dezelfde symptomen als wanneer de benzine op is?
 
Kan imo verschillende dingen zijn.
Ik zou eerst de carb goed schoon blazen, dus alle sproeiers, etc. schoon spuiten met een luchtpistool.
Verder weet ik niet of de sproeier recent vervangen hebt? Anders zou het misschien kunnen dat je sproeier te groot is.
Ook kan het zijn dat je te veel olie bij de benzine hebt gedaan ( als je handmatig smeert ) en dat je bougie vet slaat.
 
Kan imo verschillende dingen zijn.
Ik zou eerst de carb goed schoon blazen, dus alle sproeiers, etc. schoon spuiten met een luchtpistool.
Verder weet ik niet of de sproeier recent vervangen hebt? Anders zou het misschien kunnen dat je sproeier te groot is.
Ook kan het zijn dat je te veel olie bij de benzine hebt gedaan ( als je handmatig smeert ) en dat je bougie vet slaat.

Schoon blazen is op zich niet verkeerd. Hij is zaterdag helemaal uit elkaar geweest, maar het was nogal een klote werk om hem er weer terug in te krijgen. Mogelijk dat toen vuil uit het spatboard er in gekomen is ofzo..
Wat ik gewoon raar vind is dat er steeds zo ontzettend veel benzine in de carb en cilinder staat. Van carb tot uitlaat zit er zeker een ml of 300..
sproeier is nog gewoon standaard en olie doetie zelf.. ;)
 
Back
Top