Howto probleem agn nano 50 cc 4 takt

chd

New Member
hallo iedereen,
ik heb een schooter agm nana 4 takt 50 cc,wilde niet meer starten dus monteer ik een nieuwe bougie en was direct opgelost.
nu wanneer ik er mee rij(haalt 40 a 45 per uur) ongeveer 1 km begint de moter af te nemen in snelheid en vermogen,na 2 km haalde de schooter nog
ongeveer 30 per uur,hoe langer ik er mee rij hoe slechter dit wordt....starten is voorlopig geen probleen dank zij de nieuwe bougie denk ik.
oude bougie was zwart en vonkte niet meer.....wat mij ook opviel was zwarte uitlaatrook.

iemand sugesties wat ik kan doen.
Alvast bedankt
Post automatically merged:

tis een agm nano 4 takt 50 cc
 
Advertisement - register to remove this

Het lijkt erop dat jouw choke niet meer uit komt en daarom met warme motor te rijk blijft rijden (terugvallen, zwarte bougie).
OP het forum en YT zijn meerdere filmpjes om de choke te herkennen en testen.
Groet,
 
hey harrr,
heb ondertussen de choke getest ,die lijkt dus ok,ook heb ik de caburator helemaal gereinigd,
ondertussen de olie ververst en ik denk dat daar een beetje teveel olie op was,ondertussen heb ik verse olie en de juiste hoeveelheid
opgedaan....nu bij een testrit zet de schooter goed(normaal aan) om een terugval te hebben aan 20 per uur,vermogen is er ni genoeg.
stop en terug gas geven gaat tot 20 per uur ,dan vermindert hij ,kan er percies geen snelheid meer uithalen....rookt nog steeds zwart.
wanneer hij op de standaard staat met vol gas gaat hij tot op zijn toeren en blijft hij daar zweven,beetje minder beetje meer.
zeer vreemd.
als ter nog mensen zijn die dit probleem kennen,ik kan alle hulp gebruiken

thanks,
 
Je hebt dus met te weinig olie gereden? Het zou best kunnen dat je cilinder dan een beetje warmgelopen is. Je top wordt daardoor minder.

Het zou trouwens ook geen kwaad kunnen je kleppen opnieuw te stellen. Bij een agm moet dat nogal vaak gebeuren
 
Je hebt dus met te weinig olie gereden? Het zou best kunnen dat je cilinder dan een beetje warmgelopen is. Je top wordt daardoor minder.

Het zou trouwens ook geen kwaad kunnen je kleppen opnieuw te stellen. Bij een agm moet dat nogal vaak gebeuren
neen ,had met juist teveel olie gereden.....zal morgen eens de kleppen herregelen.
 
kleppen zijn nu geregeld maar is nog ni goed.....pfffff.
start direct gas geven en na 5 sec valt hij op zijn gat,heb al zitten denken dat hij te weinig benzine krijgt,
zit een sproeier in van 77.
zou dat te weinig zijn.
help gevraagd aub
 
Back
Top