probleem afstellen peugeot ludix 2takt

justin23

New Member
hoi!

Ik heb laatst een ludix gekocht voor op te knappen.
Hij rijd en alles werkt alleen,
moet ik met starten volgas geven en loopt hij niet stationair hij valt gewoon uit.
Warm loopt hij even stationair maar valt uit eindelijk uit.
Dus ik de stationair schroef een beetje aan gedraait loopt hij beter maar valt naar lange tijd uit.
En als ik even kort gas geef loopt hij slecht terug naar zijn stationair.
En hij geeft soms een beetje gas uit zichzelf.
Weet iemand wat dit is??

mod_edit: Heb het bericht leesbaar gemaakt.
 
Advertisement - register to remove this

Hoi, het is inderdaad lastig om te volgen waar nou precies je probleem ligt. Probeer echt nog een tikkie meer aandacht aan de zinsopbouw te geven, dat maakt het voor ons makkelijker te reageren.

Maar ik begrijp dus dat ie slecht start, alleen als je gas geeft wil hij starten? Begin eens met de carburateur schoonmaken en misschien trekt hij ergens ook valse lucht?
 
oke ik zal me best doen om het goed uit te leggen ik heb de carburateur al schoon gemaakt
als hij koud is start hij gewoon in 3x kicken ongeveer maar moet gas geven anders valt hij uit
als hij warm is start hij ook gewoon nog makelijker alleen valt hij ook soms nog uit en als hij stationair draait
hij trekt geen valse lucht en de bougie heeft een mooi kleur
dus zelf denk ik of de choke kapot of de luchtschroef?
want als ik aan de stationair schroef draait gaat hij hoger in toeren dus valt hij niet meer uit
alleen dan loopt hij een beetje ongelijk dus weer hoog toeren en weer laag enzo veder
dus ik denk choke of toch maar eens kijken of ik wat met de lucht schroef kan doen
 
Last edited:
Zou zeggen maak het luchtfilter eerst schoon om dingen uit te sluiten..

Uitvallen van de motor kan meerdere redenen hebben..

Zo kan de carburateur slecht afgesteld staan, maar het kan net zo goed een mechanisch probleem zijn, zoals zuigerveren versleten en of cilinderwand bekrast.

Daarnaast ook even de gaskabel na kijken of dat hij nergens blijft hangen, door eventueel kabel schade.. Of de gaskabel staat niet op de juiste spanning..

Voor de rest zou het ook kunnen zijn dat de sproeiers te arm staan afgesteld..
Een beetje meer informatie geven omtrend deze ludix is wel handig.. Aangezien wij niet meer weten dat je alleen een ludix hebt..

Kilometer stand is net zo belangrijk als de rest.
 
oke dankje voor je reactie de kilometer stand staat op 10684 dus niet echt veel
bouwjaar 2006
carb schoongemaakt
gaskabel zit niet vast
ik ga zo naar het lucht filter kijken
trekt geen valse lucht
als hi rijd rijd hij ook gewoon 40 is snor
als hij rijd rijd hij echt super!
ik heb pas de uitlaat gemaakt miss kan dat het zijn?
 
volgens mij heb ik het gevond wat het was ik had de luchtschroef helmaal in gedraait en 1,5 uit nu is dat uitvallen en raar terug in stat gaan
nu alleen nog echt goed afstellen en hopen dat het niet terug komt
 
Back
Top