Pro Race II wil niet lopen

Elias'197

Uuuhhh.. Tjoenen?
Even een schaamteloze copy en paste van mijn project page..

[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=IwrysIoIbW0"]YouTube - Doet ut nie[/ame]

Hmm, hulp is welkom..
Scooter geeft geen kick.
Vonkt wel, krijgt voldoende benzine. Eerst dachten we dat het de carburateur was die overliep. Vervolgens verloopstukje geflext, geen verschil.
Ook heeft hij compressie, als ik de bougie eruit draai en me vinger erop houd, lukt het niet om je vinger erop te houden..
 
Advertisement - register to remove this

Eerst ontstekingstijdstip controleren en bougie vervangen(ook al vonkt hij wel wil nog niet zeggen dat je bougie goed is).
keeringen controleren
Goede massa van blok naar frame
Als dit het niet is hoogst waarschijnlijk je cdi, toevallig gelast aan het frame toen alles gemonteerd zat?
 
Zit net andere bougie in..
Knal en plof doet die dus ook niet.. Na een flink aantal trapjes, komt er zwarte benzine uit de uitlaatpoort gedrupt ( verzopen dus ).

Massa heb ik net verlegt naar een nieuwe plek ( bij de oude vonktte die helemaal niet ).
Iig, zit de massa van het blok en van de cdi op dezelfde plek. Geen idee of dit kwaad kan?
 
niet altijd zo..

maar ik zeg toch soms;)

Nja goed controleer eerst je tijdstip maar voordat we je slapeloze nachten bezorgen:D
 
Vonkt je bougie nu wel dan?

Geef anders eens wat gas tijdens het kicke, of shoke erop.

Heb je wel compressie?

En als die al zo verzopen is dat er zwarte drap uit je uitlaat komt, miss. even schoonmaken?
 
Wat blijkt nu net, mijn uitlaat zat halfvol benzine :+
Morgen nog een keer proberen nu die leeg is.

Thx voor de hulp tot nu toe!
 
Elwin (Abels hier op het forum) heeft ook een keer zo'n vaag probleem gehad.
De bougie vonkte altijd mooi, behalve als die in z'n cilinderkop zat gedraaid.

Maar dat zou ik echt maar als allerlaatste optie uitstellen.

Mijn uitlaat heeft ook een keer zeker half vol gezeten met benzine, zelfs dan nog moet ie een teken van leven geven!
 
kan denkik idd niet anders zijn dan het ontstekings tijdstip.
want hij krijgt benzine, heeft dus compressie. het druipt er gewoon uit! maar het ontsteekt niet.
dus moet hij te laat vonkjes geven right?
 
Jordy aka Furious Beta heeft een keer hetzelfde gehad. We hebben 6 uur staan kijken ofzo omdat de bougie gewoon vonkte. Toen bougie vervangen en starte in een keer. Uitlaat zat telkens ook helemaal vol met benzine.

Maargoed als je uitlaat vol zit met benzine wilt wel zeggen dat er compressie is. Onstekingstijdstip controleren en bougie dus ;)
 
Elwin (Abels hier op het forum) heeft ook een keer zo'n vaag probleem gehad.
De bougie vonkte altijd mooi, behalve als die in z'n cilinderkop zat gedraaid.

Maar dat zou ik echt maar als allerlaatste optie uitstellen.

Mijn uitlaat heeft ook een keer zeker half vol gezeten met benzine, zelfs dan nog moet ie een teken van leven geven!

een bougie die onder druk niet vonkt is meestal een bobine , bougiedop, bougie of heel mischien cdi..
 
Uitlaat vol benzine is gewoon je carb die overloopt. Misschien vuiltje bij de vlotternaald?
Heb het zelf namelijk ook gehad dan geeft die geen teken van leven.
 
Nieuwe bougie staat in de bestelling die vandaag gemaakt is, samen met nieuwe bougiedop :).
Ik vermoed indd dat het iets te maken heeft met het ontstekingstijdstip, maar liever koop ik voor die 30 euro een nieuwe bougie, en dan zeker weten dat die goed is. :)

Overlopen is al gechecked, en daar is een oplossing voor gevonden ( welliswaar tijdelijk, maar het voldoet )

UPDATE:
Ik heb gisteren de uitlaat er weer ondergehangen, en weer geprobeert te trappen en er komt nu wel degelijk het "goede" brrr geluid uit als je kickt :)
 
bezine in mijn carters maakte nooit zoveel uit
heb al talloze keren gehad dat me uitlaat vol met benzine zat
maar startte deed ie altijd straat was wel beetje vies geworden maar gaf gewoon leven
een keer niet gelukt toen door alle druk een keerring er uit gekickt.
 
Back
Top