Pro race 2 tegen over Evo1

sanderd

Sanderd
Ik zit met een brandende vraag, komt eerst ff een verhaal aan vooraf.
Ik was vandaag dus van plan om te gaan rijden,met jasperT maar na een tijdje vloog mn pijp der onder weg.
Ik kijken wat der aan de hand was waren de draadeinden er uit gegaan, was al eens gerepareerd.
Maar aangezien ik toch wou rijden snel een Nieuwe Metrakit pro race 2 gehaald en gereden (Met tegenzin de pro race gekocht).
Maar toen we even gingen rijden kwam er een hoop vermogen vrij en ik had een veel hoger koppel en de scooter trok goed door.

Mijn vraag is dus:

Wat is het verschil in de poorten en wat doet de ene poort extra wat de ander laat liggen?

Dus Vlinder VS Pro race 2 poort.
Mvg sanderd
 
Advertisement - register to remove this

Hmm, ik zeg een Evo 1. mja dat ligt maar net aan de tuner. Evo 1 haal je makkelijker vermogen. Twins doet er 23+ mee. Pro Race heb ik dat nog niet zien doen.
 
ik praat hier over de 2 cilinders untuned en onafgewerkt. Ik vind de pro race 2 zowiezo beter afgewerkt qua poorten etc. qua afwerking aan binnenkant is de evo netter geen `scherpe` randen in de wand bij de spoelpoorten etc wat bij de pro race wel het geval is.
 
Dus dan is de evo toch beter afgewerkt??

Is die Evo nog te repareren?

ik kan dit moeilijk uitleggen, maar probeer t toch. Als ik de wand bekijk, zie ik dat de randen van de spoelpoorten bij de evo netter afgewerkt etc. zijn als bij de pro race, als ik de spoelpoorten en uilaat poort in kijk vanaf de buiten kant vind ik de pro race netter. zo bedoel ik het een beetje.

En over de afstelling, met de evo liep die veel mooier lekker regelmatig enzo en met de pro race minder maar beukt ie naar mijn gevoel veel meer vermogen er uit.


De evo is wss nog te repareren maak morgen wel ff een foto's zie je wat de schade is. Ik heb vandaag met een man gepraat en gevraagd of het opgelast kon worden (Om er daarna met een helicoils setje op los te gaan), dit kon dus wel. Wat ik in eerste instantie niet had gedacht i.v.m het krom trekken van de cilinder door de hitte. ik breng hem van de week weg en zie wel wat ze der van bakken, zo kan ik der ook niks mee.
 
Bij mijn weten is de de ProRace 2 beter getimed dan een oude Evo.
Die was altijd tedelijk tam voor een top cilinder. Dat zal waarschijnlijk je verschil zijn
 
Gewoon laten tunen dat ding!

Hahah, ik wachte hierop. Oplassen is niet t enigste idee. De bedoeling is dus indien mogelijk, de Evo op te laten boren tot 50 mm (Lees 80CC). Of dit mogelijk is en we dit qua poort timing etc. voor elkaar gaan krijgen is maar de vraag. Misschein nog meer mensen die het geprobeerd hebben met een evo??
 
Dit is volgensmij niet mogelijk omdat je hemd niet dik genoeg is;)
Bij een speed kan het wel omdat die een dikkere hemd heeft en daarom ook uitgekotterd moet worden.:)
 
hemd van een pia evo is 51mm meen ik dus is mogenlijk
timingen na boren worden nog lager dan ze al zijn mischien zelfs zo laag dat een 44 slag ook nog wel kan zonder raare aanpassingen

verschil van de pr2 std en de evo1 std is idd de laag getimede uitlaatpoort van de evo. als je alleen die al ff op een goede timing legt knalt hij al een stuk harder als zoown pr2

over algemeen zijn evo's veel netter afgewerkt als pr2's
 
hemd van een pia evo is 51mm meen ik dus is mogenlijk
timingen na boren worden nog lager dan ze al zijn mischien zelfs zo laag dat een 44 slag ook nog wel kan zonder raare aanpassingen

verschil van de pr2 std en de evo1 std is idd de laag getimede uitlaatpoort van de evo. als je alleen die al ff op een goede timing legt knalt hij al een stuk harder als zoown pr2

over algemeen zijn evo's veel netter afgewerkt als pr2's

Opboren tot 50mm met een hemd van 51mm? Dan heb je een wanddikte van 0.5 mm. Dat is veel te dun.
 
Als je hard wilt rijden moet je de evo gewoon goed laten tunen en er geen 80cc van proberen te maken.

Als je de evo door de juiste persoon laat bewerken kan je zonder problemen mee komen tussen de speed cilinders hoor.

de snelste tijd in de scooter70 klasse is niet voor niets met een evo cilinder neer gezet ;) (door jerno)
 
Als je hard wilt rijden moet je de evo gewoon goed laten tunen en er geen 80cc van proberen te maken.

Als je de evo door de juiste persoon laat bewerken kan je zonder problemen mee komen tussen de speed cilinders hoor.

de snelste tijd in de scooter70 klasse is niet voor niets met een evo cilinder neer gezet ;) (door jerno)


Ik rijd nu al met een pro race 2, waar ik eigenlijk nu veel meer aan heb als die evo, hem op laten boren lijkt me gewoon wel een leuke uitdaging. En ja, ik weet wat dit kost
 
Back
Top