Praktijk opnieuw uitgesteld!

DEN HAAG – Het praktijkexamen voor brom- en snorfietsers wordt uitgesteld van begin volgend jaar naar minimaal 1 maart. De NOS meldt dat de BOVAG dat te horen gekregen heeft van het ministerie van Verkeer.

Vermoedelijk krijgt het ministerie het wetsvoorstel niet op tijd rond, denkt BOVAG. De brancheorganisatie heeft maandag haar leden hierover geïnformeerd. Rijscholen die in de opleiding voor het praktijkexamen hebben geïnvesteerd, zijn onaangenaam verrast.

Persvoorlichter Paul de Waal betreurt het uitstel. ,,Rijschoolhouders hebben brommers gekocht en instructeurs opgeleid. Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) en rijschoolhouders staan klaar. We hebben de laatste maanden veel energie in de voorlichting van onze leden gestoken.''

BOVAG verschilt ook nog van mening met betrekking tot het over het aantal leerlingen dat tegelijk de weg op mag, tijdens de bromfietslessen. Minister Eurlings vindt dat vier leerlingen tegelijk de weg op kunnen. BOVAG vindt twee al meer dan genoeg.

Eurlings zal de Tweede Kamer binnenkort laten weten dat het examen pas op zijn vroegst op 1 maart wordt ingevoerd. Later deze week stuurt hij hierover een brief naar de Tweede Kamer.
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Ja heb 4 uur les gehad. Ja ze zijn echt streng paar keer niet goed kijken en dan zak je al bijna. In het begin was die man best aardig om hem te leren kennen maar tijdens het rijden dan is die streng.

Dan ga je weer naar het cbr examencentrum om te horen of je geslaagd bent en alles te bespreken en dan is het opeens een chagrijnige strenge man, net of hij er meer geld mee verdient om mensen te laten zakken. Zo begin je te denken als je de redenen hoort waarom je gezakt bent.
 
Een paar keer niet goed kijken.... waarvoor denk je dat dat hele examen is :rolleyes:? Je moet daar laten zien dat je het kan en snapt en in elk geval bij het examen voor die gast even allemaal goed kan laten zien. Als je dan over een paar keer praat, tja
 
Ja klopt. maar met een paar keer bedoel ik kleine foutjes die je door zenuwachtigheid of gewoon perongeluk vergeet. Het gaat om het toaal beeld zoals cbr zegt maarja heb ik het waarschijnlijk toch niet zo goed gedaan=P de lesgever had gezegd dat het mij wel zou lukken maarja.. dure grap een herexamen voor €150,- met 2 uur les... vind je niet?
 
Ja klopt. maar met een paar keer bedoel ik kleine foutjes die je door zenuwachtigheid of gewoon perongeluk vergeet. Het gaat om het toaal beeld zoals cbr zegt maarja heb ik het waarschijnlijk toch niet zo goed gedaan=P de lesgever had gezegd dat het mij wel zou lukken maarja.. dure grap een herexamen voor €150,- met 2 uur les... vind je niet?

Precies, dat is ook zeker een goed punt wat je hier zegt, de lesgever (de rijschool) geeft je volle vertrouwen en zegt dat het allemaal wel gaat lukken, en dan gaat het CBR klagen over dingen waarover je de rijschool nooit over gehoord hebt, is mij ook gebeurd. Daarna ben ik ook van rijschool verandert..
 
tuurlijk zegt die rijschoolhouder dat het je lukt, moet hij dan zeggen dat je er niks van bakt? dan zak je zeker.
lekker redenering weer :X

je vergeet zelf te kijken, zelf handelingen uit te voeren die ze wel vragen. Daar wordt je op beoordeelt.
Zenuwen is geen excuus want daar heeft uiteindelijk iedereen mee te schaften.
 
Nee hij moet zeggen waar je extra op moet letten en wat je vaak fout doet. niet zeggen na een paar lessen dat het je wel lukt als je het zelfde rijdt tijdens de lessen... en ik neem aan dat jij geen praktijk hebt gedaan? zo te zien weet je er niks van;)

@bjorn ben je de 2e keer wel geslaagd dan?:W
 
nee heb alleen auto en motor praktijk gedaan, vooral dat laatste zullen ze nog wel iets scherper kijken dan de scooter denk ik :)

het is altijd lastig voor een rijschoolhouder. Iedereen let net ergens anders op. misschien dat je sommige dingen tijdens het lessen wel onbewust goed deed en tijdens het tentamen net alleen op de andere dingen lette waardoor je de fout in ging.
Tis ook maar net waar de examinator op dat moment waarde aan hecht.
 
Alsof men hun dure brommer voor een paar honderd euro weg doet en dan braaf 4 takt en 45 gaat rijden.. 8P
Ik ben nu bijna 18 en heb de plannen om een motor te gaan kopen met me verjaardag, zou dan me scooter eigenlijk wel laten slopen voor een paar honderd euro, maar mijn scooter is een appart geval :+
 
Back
Top