Praktijk opnieuw uitgesteld!

DEN HAAG – Het praktijkexamen voor brom- en snorfietsers wordt uitgesteld van begin volgend jaar naar minimaal 1 maart. De NOS meldt dat de BOVAG dat te horen gekregen heeft van het ministerie van Verkeer.

Vermoedelijk krijgt het ministerie het wetsvoorstel niet op tijd rond, denkt BOVAG. De brancheorganisatie heeft maandag haar leden hierover geïnformeerd. Rijscholen die in de opleiding voor het praktijkexamen hebben geïnvesteerd, zijn onaangenaam verrast.

Persvoorlichter Paul de Waal betreurt het uitstel. ,,Rijschoolhouders hebben brommers gekocht en instructeurs opgeleid. Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) en rijschoolhouders staan klaar. We hebben de laatste maanden veel energie in de voorlichting van onze leden gestoken.''

BOVAG verschilt ook nog van mening met betrekking tot het over het aantal leerlingen dat tegelijk de weg op mag, tijdens de bromfietslessen. Minister Eurlings vindt dat vier leerlingen tegelijk de weg op kunnen. BOVAG vindt twee al meer dan genoeg.

Eurlings zal de Tweede Kamer binnenkort laten weten dat het examen pas op zijn vroegst op 1 maart wordt ingevoerd. Later deze week stuurt hij hierover een brief naar de Tweede Kamer.
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

en waarom het word uitgesteld word dus weer niet duidelijk aangegeven.
dat ze het maar lekker snel invoeren.
dan rijdt men misschien eens normaal in plaats
van als een kip zonder kop.
 
Ach wat een onzin allemaal. Net zoveel op de weg sturen als wat je aan scooters hebt, Klaar. Ik neem aan dat iedereen apart op word geleid?
 
mja, bedenk wel dat dit al de zoveelste keer is dat het uitgesteld wordt... zou me dus niks verbazen als ze het nog verder zouden opschuiven in het jaar hoor ;)
 
wat moet je eigenlijk doen met dat praktijk examen ik heb gehoord dat er ook een appart examen komt voor schakel brommers

leer je daar schakelen ofzo ?

of gewoon goed scooter rijden?
 
praktijk opnieuw uitgesteld

Het zal wel om pionnen rijden zijn. Wat ik heb begrepen heb van mijn grote vriend google8) Moet je twee lessen rijden van 45 min. Nu dan even mijn mening over het praktijk examen! De sukkels die weer rijden als mogool verpesten het weer voor de genen die goed rijden:(
 
Dit is gewoon geld klopperij.
Heeft niks te maken met 'mongolen die niet kunnen rijden' zo als hier word gesuggereert.
We zitten in een dikke economische crisis, waarom denk je dat je nu ineens ADMINISTRATIE KOSTEN betaald op een boete.
Dus voor 2 minuten werk en een uitgeprint bonnetje moet je ook al betalen.
Dalijk moet je ook nog per minuut dat meneer met je bezig is betalen.

En dan zal je zien, dan heb je dalijk een cursus snor, brom en schakel.
Kunnen die viezerikken nog meer geld opstrijken.
Dan word je rijbewijs ingenomen en dan moet je voor de brommer ook ineens een verplichte cursus volgen.
Nog meer geld in het laatje.
Dat houd toch nooit op, je mag blij zijn als je hem al hebt voor 35 euro, dus wees er zuinig op.
Voor de mensen die nog geen 16 zijn, helaas pindakaas.

In je leven word je altijd wel met iets genaaid, dus ik zou me er allemaal niet zo druk over maken.
Zo las ik dit een tijdje terug:

BUNNINK - Brancheorganisatie Bovag pleit voor een slooppremie op tweetakt brom- en snorfietsen. Dat zou een effectief middel zijn tegen geluidshinder, illegaal opvoeren en de uitstoot van schadelijke stoffen, zo liet Bovag donderdag weten.

De organisatie heeft becijferd dat ongeveer twee derde van het brommer- en snorfietspark in Nederland een tweetaktmotor heeft, ruim 600.000 stuks. Die zouden niet allemaal uit het straatbeeld hoeven te verdwijnen.

''Maar bijvoorbeeld in de grote steden'', aldus een woordvoerder. Volgens hem is het lawaai van brommers in Amsterdam ''geluidsirritatie nummer een''.

Paar honderd euro

Per brommer of scooter moet gedacht worden aan ''een paar honderd euro'' aan slooppremie, meent de Bovag.

''Dan kom je een heel eind. We hopen dat het ministerie van VROM de handschoen oppakt.'' Ook steden zouden, net als Amsterdam en Den Haag nu al doen bij de slooppremie op auto's, een bijdrage kunnen leveren.

Volgens Bovag gaat het in dit geval niet om een maatregel om de verkoop te stimuleren, wat bij de slooppremie voor auto's wel een rol speelt. ''Het gaat niet zo slecht met de tweewielerbranche, het is een milieumaatregel.''

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Alsof men hun dure brommer voor een paar honderd euro weg doet en dan braaf 4 takt en 45 gaat rijden.. 8P
 
Mja, ze willen gewoon minder scooter smurfen hebben,
en het heeft er echt wel wat mee te maken dat de helft van de rijders gewoon niet normaal kan rijden. 2-takt gaat er op een gegeven moment gewoon echt uit, een 2-takt scooter vervuild gewoon enorm doordat er bijvoorbeeld olie in het mengsel zit, wat slecht ontbrand en de helft gewoon op straat komt te liggen.

Ik ben het er natuurlijk niet mee eens, maar ze hebben wel een punt natuurlijk.
 
Dat werd een paar jaar geleden ook gezegt.
Toen werd ineens de 4 takt Zip geintroduceerd en was 2 takt nooit meer te koop werd mij verteld.
Een jaar later was er ineens een 2 takt Zip SP limited edition, het jaar daarop weer een vernieuwd model EN een 2 takt Zip.
Die je nu dus weer veel ziet rijden.

Dus het is gewoon bullshit allemaal, en omdat er mensen zijn die zoals jou denken, kunnen deze belachelijke plannen ook nog uitgevoerd worden. (no offence hoor)
Overstap naar 4 takt en weer terug naar 2 takt heeft alleen maar geld opgeleverd.
2 takt Zippies kosten voorheen 1200 euro, ineens een 4 takt Zip omdat dat zogenaamd beter is 1350 euro.
Dan word de 2 takt opnieuw geintroduceerd, en raad de prijs eens, juist: 1350 euro!

Alle plannen op en rondom brommers hebben maar met één ding te maken, en dat is geld, geld en nog eens geld.
En voor wie? Juist de overheids la.
Allemaal om Zalm ze Audi en BakEllende ze Mercedes te financieren.
Dan betaald men wegen belasting voor goede wegen, vervolgens maak je wel een schuifer omdat er een 20 cm diep gat midden in de weg zit.
Dan betaal je verzekering, deze zet je op je vaders naam.
Dan krijg je een aanrijding en krijg je van de verzekering een hele mooie tabel thuis geleverd.

750 - 25 % omdat ik het laat uit betalen.
Dan heb je 480 euro over ofso.
Dan staat er dit:

- 150 eigen risico.
- 170 verhoogd eigen risico.

Uit te betalen: 160 euro.

Terwijl ik 750 euro schade heb!!

Maarja ik dwaal een beetje af, conclusie: gewoon allemaal bullshit die plannen.
 
wat moet je eigenlijk doen met dat praktijk examen ik heb gehoord dat er ook een appart examen komt voor schakel brommers

leer je daar schakelen ofzo ?

of gewoon goed scooter rijden?


Ook dit is weer volledig van de baan. Had gehoord dat er al veel rijscholen schakelbrommers hadden gekocht en nu dus overbodig zijn. Dit idee gaat dus niet door.

En de scooters stonden ook al klaar bij mijn rijschool. Stond even raar te kijken. Maar die dingen kunnen dus nog fijn even in de stalling...
 
wel leuk als je een ouwe kut tomos kan inruilen.


maximaal, er word natuurlijk wel naar de waarde van de brommer gekeken!
Maar toch dan nog geloof ik echt niet, dat jongens van 16 jaar hun brommer die 80 loopt gaan inruilen voor een nieuwe (waar ze geen geld voor hebben tevens) en dan een 4t kopen waar veel mensen geen verstand van hebben. en dus opvoeren geen optie meer is.
 
Ik zit er wel aan te denken om mijn neos te verkopen en dan een 4 takt te kopen
zoon snor retro ding,


Maar ik ben het ook met tinus eens
 
Jah maar 4 takt helpt niet.
Dan koop je over een tijd alsnog een Malossi 80cc cillinder.
En dan ga je net 80.
Maar kost je wel 500-600 euro bij een dealer, om het erop te laten zetten en afstellen.
Dit heb ik namelijk gedaan toen ik begon met scooters (3 jaar geleden).
Toen heb ik ook gezworen om zoiets nooit meer te kopen.
Heb er overigens wel spijt van dat ik hem weg heb gedaan.
Dat ding trop scooters met DR70, Yasuni pijpjes, etc eruit.
Alleen als je 30 reed, en je gaf gas, dan leeken sommige fietsers sneller te gaan.
Maar hij had erg veel koppel vanuit stationair.
Dan trop die hem ook +/- 30 cm met ze voorwiel van de grond, en als je achterop het zadel ging zitten maakte je gewoon een wheely.

En daarbij komen er steeds meer dingen voor 4 takt.
Je hebt nu ook uitlaten, en vario's.
Nokkenassen, kleppen, etc..
Dus over een tijd gaat 4 takt ook hard.
 
Back
Top