Powerfilter

UFF24

Well-Known Member
Hallo allemaal

Ik heb een paar dagen geleden een powerfilter gekocht.
Mijn std luchtfilterfilter was al onbegrenst en er zat niet eens een filter in. Ook de bevestiging bij de carbu was een beetje gescheurt. maar ondanks deze slordigheid rijd heb best goed. Nu wou ik mijn filter vervangen want het is best slordig en ik dacht "laat ik het gelijk fatsoelijk doen" en zoon powerfilter zag er wel stoer uit dus ik dacht waarom ook niet. Ik las op forums dat zoon powerfilter je blok kan slopen maar ik dacht van veel erger kan ik het toch niet maken.

Nu het probleem is:
Met de kapotte std filter rijd hij gewoon goed. Maar zodra ik de powerfilter erop zet heeft hij totaal geen kracht en komt hij niet boven de 30 km/u.

Volgens bepaalde kennissen zou hij TE WEINIG lucht krijgen maar doe de **** kan het zijn dat een powerfilter minder lucht aanzuigt dan een std filter.

setup:
Keeway Hurricane
12mm carbu
geen idee welke maat sproeier
rollen 4g en 5 g
naraku 50cc cilinder
varioring eruit
Gianelli extra v2 uitlaat
top speed: 70km/u (op gps)
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij krijgt die teveel lucht

Een power filter kan idd je blok verneuken omdat die meer rotzooi door laat dan een standaard filter

Als je fatsoenlijk wilt rijden moet je een grotere sproeier erin zetten anders klopt de verhouding niet meer
 
Koop gewoon ergens een degelijk 2de hands standaard filter. Kuis die ff uit en je kan er weer tegen. Die zogezegd power filters zijn goed voor brute setups die op parkoers rijden. Maar voor straat gebruik doen die meer kwaad dan goed
 
Back
Top