Powerfilter vragen

Matskin

New Member
Hallo,

Ik heb een Zip 2000 2t

Ik heb een Zip 2000 2t en ik vroeg mij af welke powerfilter goed is, en of mijn setup wel goed kan werken.
Setup:

DR70
20.5 carb
Polini koppeling
Malossi vario
std krukas

De scooter is NOG niet afgesteld, ik wacht daarmee tot alles gemonteerd is qua onderdelen.

Maar mijn vraag is dus welke powerfilter ik moet nemen, en of deze setup wel goed kan werken. Er is mij ook verteld dat 17.5 carb beter is voor een dr70, maar ik wil de 20.5 niet weg doen want ja anders is het zonde van het geld.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Gewoon origineel luchtfilter monteren. Powerfilter zal je niets anders dan een hoog brandstof verbruik op leveren met jouw setup.
Bovendien kan er via een powerfilter allerlei rotzooi het motorblok inkomen en dan is het afgelopen met de pret.

Maak je een race monster voor op het circuit waar je elke pk uit wilt halen? Dan is een powerfilter zeker een optie. Maar dan niet met een cilinder van DR.

Woon werk verkeer? Lekker toeren met vrienden? Monteer een originele luchtfilter.

20.5 is inderdaad een beetje overkill op een 70dr. Maar dat betekend niet dat je meteen terug moet naar 17.5. Andersom zou ik je afraden, maar als de carburateur goed is zou ik hem daar gewoon mee afstellen. Tenzij je een 17.5 hebt liggen, dan zou ik hem gewoon omwisselen en de 20.5 verkopen. Is dit toevallig ook de reden dat je een powerfilter hebt op dit moment? Kan me voorstellen dat het origineel luchtfilter er niet op past. Dan zou ik toch voor de 17.5 icm origineel luchtfilter gaan als ik jou was
 
Gewoon origineel luchtfilter monteren. Powerfilter zal je niets anders dan een hoog brandstof verbruik op leveren met jouw setup.
Bovendien kan er via een powerfilter allerlei rotzooi het motorblok inkomen en dan is het afgelopen met de pret.

Maak je een race monster voor op het circuit waar je elke pk uit wilt halen? Dan is een powerfilter zeker een optie. Maar dan niet met een cilinder van DR.

Woon werk verkeer? Lekker toeren met vrienden? Monteer een originele luchtfilter.

20.5 is inderdaad een beetje overkill op een 70dr. Maar dat betekend niet dat je meteen terug moet naar 17.5. Andersom zou ik je afraden, maar als de carburateur goed is zou ik hem daar gewoon mee afstellen. Tenzij je een 17.5 hebt liggen, dan zou ik hem gewoon omwisselen en de 20.5 verkopen. Is dit toevallig ook de reden dat je een powerfilter hebt op dit moment? Kan me voorstellen dat het origineel luchtfilter er niet op past. Dan zou ik toch voor de 17.5 icm origineel luchtfilter gaan als ik jou was
Met een origineel luchtfilter houd ie best veel in heb ik het gevoel, we gingen ff testen zonder luchtfilter en toen reed ie echt heel goed. Dus ik dacht misschien doordat ie niet genoeg lucht dus misschien powerfilter?
 
Wanneer je een powerfilter monteert, krijgt je scooter meer lucht dus zit er minder benzine in het brandstof mengsel. Het brandstof mengsel word dan armer.
Het feit dat jouw scooter inhoudt met een origineel luchtfilter betekend dat jouw scooter een te rijk brandstof mengsel heeft met het originele luchtfilter.
Om dit te verhelpen moet je dus een kleinere hoofd sproeier monteren.
Hoeveel maten je omlaag moet weet ik niet, maar doe het wel stapje voor stapje. Bijv: van 84 naar 82 en niet van 84 naar 80.
Misschien ook handig om even te vermelden om wat voor scooter het gaat zodat we je beter kunnen helpen.
 
Wanneer je een powerfilter monteert, krijgt je scooter meer lucht dus zit er minder benzine in het brandstof mengsel. Het brandstof mengsel word dan armer.
Het feit dat jouw scooter inhoudt met een origineel luchtfilter betekend dat jouw scooter een te rijk brandstof mengsel heeft met het originele luchtfilter.
Om dit te verhelpen moet je dus kleinere sproeiers monteren.
Hoeveel maten je omlaag moet weet ik niet, maar doe het wel stapje voor stapje. Bijv: van 84 naar 82 en niet van 84 naar 80.
Misschien ook handig om even te vermelden om wat voor scooter het gaat zodat we je beter kunnen helpen.
Ja sorry, het gaat om een Zip 2000 2t.
Maar we hebben al sproeier 74 wat wij denken dat de goeie sproeier is. Want met mijn 17.5 carb die ik hiervoor er op had zat ook 74 in wat goed liep
 
Toch moet je dit echt bij het brandstof mengsel zoeken aangezien hij zonder luchtfilter of met powerfilter wel goed loopt.
Het is en blijft een feit dat je benzinemengsel armer word wanneer er meer lucht bij komt.

Nu ben ik gek aan het worden denk ik want je had juist wel vermeld welke scooter je hebt en ik heb er over heen gelezen. Het staat er nu 2 x namelijk.
 
Met een origineel luchtfilter houd ie best veel in heb ik het gevoel, we gingen ff testen zonder luchtfilter en toen reed ie echt heel goed. Dus ik dacht misschien doordat ie niet genoeg lucht dus misschien powerfilter?
Als je ff je tijd neemt om je ding fatsoenlijk te stellen loopt een std luchtfilter perfect
Post automatically merged:

Ja sorry, het gaat om een Zip 2000 2t.
Maar we hebben al sproeier 74 wat wij denken dat de goeie sproeier is. Want met mijn 17.5 carb die ik hiervoor er op had zat ook 74 in wat goed liep
Je kan wel denken maar je kan t beste gewoon je bougie checken.
 
Toch moet je dit echt bij het brandstof mengsel zoeken aangezien hij zonder luchtfilter of met powerfilter wel goed loopt.
Het is en blijft een feit dat je benzinemengsel armer word wanneer er meer lucht bij komt.

Nu ben ik gek aan het worden denk ik want je had juist wel vermeld welke scooter je hebt en ik heb er over heen gelezen. Het staat er nu 2 x namelijk.
Je word niet gek hoor haha. Ik heb het snel even veranderd voor als andere mensen het lezen.

Maar nu ik er aan denk, toen hij zo goed reed zonder luchtfilter zat er sproeier 85 in. Nu 74 met luchtfilter, moeten we dan kleinere of grotere sproeier? Of is het echt proberen
 
Je word niet gek hoor haha. Ik heb het snel even veranderd voor als andere mensen het lezen.

Maar nu ik er aan denk, toen hij zo goed reed zonder luchtfilter zat er sproeier 85 in. Nu 74 met luchtfilter, moeten we dan kleinere of grotere sproeier? Of is het echt proberen
Je kan met je carb ook de luchttoevoer regelen he, je kan altijd gaten in je luchtfilter boren.

of jou t nou wilt geloven of niet: met die setup gaat een powerfilter alleen voor 2 dingen zorgen, dit zijn meer kabaal en meer brandstofverbruik.
 
Gaten boren kan zeker maar dat zou ik zelf persoonlijk niet doen. Ik zou eerder de sproeier aanpassen.
Draai er eens een nieuwe bougie in en zet het originele luchtfilter erop. Dan ga je proberen volgas te geven zolang als het kan met lopende motor en dan bekijk je de bougie weer. Aan de hand van de kleur weet je of je groter of kleiner moet.
Je wilt een mooie koffie bruine kleur krijgen.
Ik zie nu dat er staat dat hij nog niet is afgesteld. Dit probleem wat je nu hebt heeft echt puur met de afstelling te maken. Toch maar afstellen dus ;)
 
Je kan met je carb ook de luchttoevoer regelen he, je kan altijd gaten in je luchtfilter boren.

of jou t nou wilt geloven of niet: met die setup gaat een powerfilter alleen voor 2 dingen zorgen, dit zijn meer kabaal en meer brandstofverbruik.
Ja maar als we teveel lucht gaven dan ging ie weer stotteren.

Ik heb ook een grotere luchtfilter van een andere piaggio scooter, ben even vergeten welke het ook alweer was, maar zal dat helpen?
 
Ja maar als we teveel lucht gaven dan ging ie weer stotteren.

Ik heb ook een grotere luchtfilter van een andere piaggio scooter, ben even vergeten welke het ook alweer was, maar zal dat helpen?
Gewoon afstellen met het originele luchtfilter en niet lopen klooien.
 
Ja maar als we teveel lucht gaven dan ging ie weer stotteren.

Ik heb ook een grotere luchtfilter van een andere piaggio scooter, ben even vergeten welke het ook alweer was, maar zal dat helpen?
Stotteren = OF te veel benzine of te WEINIG lucht. Dus in dit geval klopt “te veel lucht” niet.

je kan best eens gaan puzzelen met een groter luchfilter, maja das ook een beetje beun. Beter een gaatje of 2 boren.
 
Gewoon afstellen met het originele luchtfilter en niet lopen klooien.
Liefst wil ik ook gwn originele luchtfilter hoor, vind powerfilter niet zo mooi en teveel lawaai. Maar ik wil gewoon dat hij goed loopt.
Zelfs graag iets beter dan de 17.5 want ik wil niet mijn geld hebben verspilt, ik snap wel dat ik dan iets meer verbruik met een 20.5 maar dat vind ik niet heel erg.
 
Nou ja vind het zonde om de carb dan niet te gebruiken. Benzine is een ander verhaal.

Als ik een carb koop en hem niet gebruik dan is dat wat anders dan benzine
20.5 kan hoor, ik ken er genoeg die op een dr70 is 21 cp of delly runnen. Je moet t wel willen afstellen en t gaat wel een stuk meer zuipen voor niet echt een super groot verschil in power (op een dr70 dan)
 
20.5 kan hoor, ik ken er genoeg die op een dr70 is 21 cp of delly runnen. Je moet t wel willen afstellen en t gaat wel een stuk meer zuipen voor niet echt een super groot verschil in power (op een dr70 dan)
Oke, bedankt.

Heb er misschien aan gedacht om over maandje of 2 mijn cilinder te laten tunen als ik klaar ben met stage maar dat zie ik dan wel.
 
Oke, bedankt.

Heb er misschien aan gedacht om over maandje of 2 mijn cilinder te laten tunen als ik klaar ben met stage maar dat zie ik dan wel.
Als je je dr70 wilt laten tunen kan je beter een snellere cilinder halen. Aangezien tunen vrij prijzig is en de dr70 niet echt veel tuning potentieel heeft. Zorg er eerst maar eens voor dat alles fatsoenlijk loopt..
 
Back
Top