Powerfilter vraag

Bassievrucht

Active Member
Ok, ik had laatst een 2takt opknap (beetje voor racen ook) scootertje gekocht maar ben een keer tijdens het rijden de filter behuizing verloren (ik merkte het gelijk, maar ik heb het filter behuizing niet meer terug gevonden ???) Iig heb ik dus besloten om een power filter te nemen aangezien dit echt een mooi weer scootertje is en geen srs ding, want heb ook een 4takt zippie staan. Het aanzuigpunt van de carb zit alleen op een rotplek dus dacht ik, ik maak een buis (pvc ofz) die dan me buddy in loopt, en daar dan de filter op maken. (En natuurlijk een aanzuigslang maken op rijwind ofz). Ik heb er opzich geen problemen mee als de buddybak verloren gaat maar wil wel even weten of er enorme nadelen aanzitten.

(Ik heb een foto van het aanzuigpunt)
Post automatically merged:

Er zit trwns;

70cc malossi
Delortho 17,5mm
Technigas next r uitlaat
Koppeling hebo 110mm

Het is een TGB 303r en het blok is morini dus zoals je al kan raden zijn std luchtfilter behuizingen bijna niet meer te vinden. En ja, benzine en shit boeit me niet echt opzich.
 

Attachments

  • IMG_20220607_181539.jpg
    IMG_20220607_181539.jpg
    185.2 KB · Views: 14
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je een buddyfilter er van gaat maken hoef je echt geen speciale aanzuigslang naar je buddy te maken hoor. Als je bijvoorbeeld gewoon de bodem eruit zaagt ben je in principe al klaar. Je kan het ook met een gesloten bodem doen en dan kun je gewoon wat gaten boren waar de lucht makkelijk naar binnen kan worden gezogen.
Succes
 
Neen .
Persoonlijk zou ik een schuimfilter in je helmbak bouwen, slang van Van Carburateur naar je filter in je helmbak, en een gat zagen voor lucht toevoer ( niet boven / bij je achterwiel iig. )

Kijk eens hoe een luchtfilter bij een CrossMotor is geplaatst / aangesloten zit.

Luchtfilters.
Ooh prc dus dat andere ding is echt helemaal niks? Dan moet ik maar die gaan kopen, heb je nog een soort luchtfilterolie die je aanraad?
Post automatically merged:

Als je een buddyfilter er van gaat maken hoef je echt geen speciale aanzuigslang naar je buddy te maken hoor. Als je bijvoorbeeld gewoon de bodem eruit zaagt ben je in principe al klaar. Je kan het ook met een gesloten bodem doen en dan kun je gewoon wat gaten boren waar de lucht makkelijk naar binnen kan worden gezogen.
Succes
Het probleem van een gat zagen is dat ik dan zit te klooien met het achterwiel waar geen flap opzit tegen opspattend zooi. Dus daarom dacht ik om een (of meerdere) aanzuigslangen naar, of onder het frame, of naar de voorkant te leggen. Het hoeft niet heel speciaal te zijn zolang het maar goed werkt en geen problemen veroorzaakt.
 
Het probleem van een gat zagen is dat ik dan zit te klooien met het achterwiel waar geen flap opzit tegen opspattend zooi. Dus daarom dacht ik om een (of meerdere) aanzuigslangen naar, of onder het frame, of naar de voorkant te leggen. Het hoeft niet heel speciaal te zijn zolang het maar goed werkt en geen problemen veroorzaakt.
Je hoeft ook niet heel je bodem eruit te tunen zoals ik dat heb, maar je kan ook een gat zagen wat de diameter heeft van het stuk slang wat je buddy in gaat. Beetje netjes afkitten desnoods, heb je ook geen omkijken naar een vies filter oid.
2de foto zou stukken netter kunnen maar je hebt er misschien een beeld bij op die manier
 

Attachments

  • Snapchat-2138055390.jpg
    Snapchat-2138055390.jpg
    114.8 KB · Views: 12
  • Screenshot_20220609-045725_Gallery.jpg
    Screenshot_20220609-045725_Gallery.jpg
    119.3 KB · Views: 12
Je hoeft ook niet heel je bodem eruit te tunen zoals ik dat heb, maar je kan ook een gat zagen wat de diameter heeft van het stuk slang wat je buddy in gaat. Beetje netjes afkitten desnoods, heb je ook geen omkijken naar een vies filter oid.
2de foto zou stukken netter kunnen maar je hebt er misschien een beeld bij op die manier
Aha nice ga ik dat maar proberen, bedankt voor de hulp allemaal :)
 
Back
Top