Powerfilter Doppler afstellen?

deatwish

Well-Known Member
Ik heb juist m'n std luchtfilter vervangen door een powerfilter vn Doppler (Air Box Doppler) :)
Ik heb wel de darm iets moeten verkleinen omdat ik hem anders niet op mn carb kreeg :| Dus ik heb iets gefabriceerd xD

2hn8hlt.jpg


Maar nu rijdt mn scooter nog maar max 40 en hij trekt zeer traag op. Kan het zijn dat als ik hem afstel (grotere sproeier, enz..) hij terug normaal gaat rijden? Want ik heb nog niets gedaan ivm afstellen ^^
 
Advertisement - register to remove this

mja , je kunt ten eerste niet zomaar even een ander filter erop zetten zonder af te stellen , en ten tweede is het meer slecht dan goed..

dus haal dat ding eraf en zet het std filter gewoon weer terug...
 
mja , je kunt ten eerste niet zomaar even een ander filter erop zetten zonder af te stellen , en ten tweede is het meer slecht dan goed..

dus haal dat ding eraf en zet het std filter gewoon weer terug...

Mja een std luchtfilter van een 4-takt is egt veel te groot en ziet er niet uit :XMrja ik ga hem morgen binnendoen voor onderhoud & om hem te laten afstellen. *D
 
mja , je kunt ten eerste niet zomaar even een ander filter erop zetten zonder af te stellen , en ten tweede is het meer slecht dan goed..

dus haal dat ding eraf en zet het std filter gewoon weer terug...
Mja melf, wat ik hoorde is dat dit een "beter" power filter is... een power filter die filterd als een orgineel filter, echt iets voor op straat.
 
ik snap nog steeds niet waarom dat velen de power/cross filter afraden, ik vind het er beter uitzien, een mooier geluid geven en je trek + top liggen hoger, niet veel maar scheelt wel iets .
 
ik snap nog steeds niet waarom dat velen de power/cross filter afraden, ik vind het er beter uitzien, een mooier geluid geven en je trek + top liggen hoger, niet veel maar scheelt wel iets .
Omdat het rommel aanzuigt. Optrekken en top hoger liggen is ook onzin, zeker op een standaard setup, dan stel je gewoon niet goed af.
 
Het is me eindelijk dan toch gelukt om mn scooter normaal te laten lopen :)
Het probleem was gewoon dat hij veel te weinig lucht kreeg, dus heb ik een paar gaten bijgemaakt in de powerfilter :)
 
Als hij versmald is door dat pvc buisje krijgt hij echt niet meer lucht doordat je meer gaten in de powerfilter gaat maken....
Het blijft beperkt door dat buisje, of heb je hier gaten in liggen boren?

Verder is het sneller rijden / optrekken door powerfilter BS, dit denken veel mensen gewoon doordat je een 'harder' geluid krijgt.
 
Het is me eindelijk dan toch gelukt om mn scooter normaal te laten lopen :)
Het probleem was gewoon dat hij veel te weinig lucht kreeg, dus heb ik een paar gaten bijgemaakt in de powerfilter :)

en nu gaat het ook nog van kwaad tot erger....

hoe laag kun je zinken 8P
 
Tuurlijk kom je sneller aan top als je de juiste sproeier hebt en een race uitlaat race kopeling std is kut afstellen en je kan niemand vragen om welke sproeier en zo je moet zelf experimenteren met sproeiers en lucht schroef en stelschroef ma dit duid op te kleine sproeier heb zelf stage 6 prorace kopeling tecknigas uitlaat 70 cc dr malossi vario malossi powerfilter 19 mm carburateur stage 6 race zit zelf op sproeier 80 hoe groter de carburateur hoe kleiner de de sproeier dus raad aan een std filter toch er op te doen als ik jou was zou ik je zien reiden lach ik je uit mijne haalt 110 echte kmh
 
Back
Top