Powerbanden Cilinders

Status
Not open for further replies.

derbi master

Well-Known Member
ik wil graag wat powerbands van paar Cilinders willen weten, dus waar hij zijn vermogen begind te geven en waar ie eindigt (+/-)

dan voor deze cilinders van een Minarelli,

- Hebo Manston
- Hebo NG
- Polini EVO
- Malossi MHR Speed

dus mischien weet iemand het...
 
Advertisement - register to remove this

dat kun je niet zeggen ,dat ligt geheel aan de setup en is zelf bij kleine verschillen al anders.

bijv. hoe hoog de cilinder op het carter staat (timing) en dus ook de kop (inhoud/squis)
 
bij een sques van 0.6mm,

het is voor een projektje namelijk, waarvoor ik een cil moet hebben die niet Te hoogtoerig begind liefst rond de 7-8K maar moet wel veel vermoegen geven.

en de rest van de setup word: opmaat pijp, 16mm carb, HPI 04

en wil dan graag de info over een niet getunde cilinder, omdat ik hem zelf wat kietel op mijn eiszen verder.
 
De powerband van een blokje is meer afhankelijk van de uitlaat dan de cilinder. Welke uitlaat en cilinder bij elkaar passen ligt aan de timing van een cilinder. Bij een laagtoerige cilinder pak je een laagtoerige uitlaat. Op scootertuning.net staat hiervan een mooi overzicht; http://www.scootertuning.net/overzicht_main.php
 
als je er zelf mee aan de slag wil ben je denk ik het beste af met een ng aangezien je daarmee nog heel veel kanten op kan.
 
aha bedankt, jammer dat die data base nog niet helemaal werkt....

aha dus een NG zou dan een middeltoerige cil zijn zeg maar, maar je zou dus ook met een Manston 1 al beginend vermogen kunnen krijgen rond de 6K? komt een opmaat pijp op met een lange powerband, omdat het op een LC puch blok komt.
 
Je vragen zijn te algemeen. Gebruik de search, dan kom je al een heel eind. Dan snap je ook waarom de vraag die je in 1e instantie stelt ook niet te beantwoorden is.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top