Powerband

Ollie

New Member
Hallo,
Ik heb nu al een tijdje mijn vivacity en heb al de trekveertjes en sproeier veranderd tegen de powerband van m’n terugloop. Het probleem is dat het nauwelijks heeft geholpen. Hij trekt nig steeds matig op en rond de 10km/u trekt die opeens heel erg door de powerband.

Waardoor kan ik dit probleem verhelpen dat die van het begin al goed trekt of teminste geleidelijk optrekt naar de top. De top is trouwens 65 nu. Alle begrenzing is er uit: vario plaat en prop.

Setup:
-Vivacity 2005 2 takt
-50cc
-Doppler terugloop uitlaat
-64 sproeier
-zwarte trekveertjes
-6g rollen
-standaard drukveer (weet niet welke sterkte dat is)

Advertisement - register to remove this

Ik dacht zelf dat zwart eigenlijk al ietsjes te zwaar was aangezien ik een aantal mensen dat hoorde zeggen op dit forum ook. Wat zou je dan aanraden? Zou een andere drukveer hier verschil in kunnen maken?

-zwarte trekveertjes

Sorry, ik had dit in eerste instantie niet gezien in de listing van je setup.
Zwart is inderdaad erg strak.
Hoeveel toeren moet je wel niet maken om uberhaupt weg te kunnen rijden?
Dit is misschien ook het probleem dat wanneer de koppeling enigsinds begint aan te grijpen ook je vario begint te werken en je dus initieel in een te "hoge versnelling" moet vertrekken.

Ahhh ja ik gebrijp het. Dit zou het kunnen zijn want hij maakt inderdaad wel wat toeren om weg te komen, geen overtoeren. Voordat ik naar zwart ging zaten er rode in. Ik weet niet van welk merk maar ik vermoed ook malossi aangezien ik weinig verschil merk tussen eerst (rood) en nu (zwart dus). Hiervoor zou ik dus een stuk lichtere veertjes moeten nemen, heb je misschien een inschatting van wat voor?

En zou ik in het algemeen zwaardere rollen moeten hebben of heeft dat geen of negatief effect op de top?

Ik zou de rolletjes even laten voor wat ze zijn.
Ik begrijp ook niet goed waarom je met een bijna standaard setup zo'n zware trekveren gemonteerd hebt.
Ik zou eens proberen met wit of geel al weet ik niet hoe dit gaat uitpakken met je Doppler terugloop uitlaat.

Even een vraagje wat niks/weinig met je optrek probleem te maken heeft, maar wat is de kleur van je bougie ivm die 64 sproeier in combinatie met die Doppler terugloop uitlaat?

Thanks, ik ga nog wel bij m’n lokale dealer ff navragen wat het beste is rond wit en geel inderdaad!

Mijn bougie ziet er erg goed uit! Ietsjes donkerbruin. Hij loopt voor mijn gevoel qua fuel-air mix prima!

Back