powerband yasuni Z laagtoerig

lucasb

New Member
weet iemand toevallig waar de powerband van de yasuni Z terugloop uitlaat ligt, ik moet hem nog afstellen op mijn piaggio zip 2t, maar ik merk dat ie wel wil trekken maar moet denk ik lichtere rollen, maar als iemand toevallig weet op hvl rpm de powerband licht zou dat handig zijn, mijn cilinder is een malossi 50 cc snel laagtoerig
 
Advertisement - register to remove this

Heb je van 0 tot 20 km wel een beetje koppel.
Zo ja dan zitten je trekveetjes redelijk goed.
Dan kun je hier ook aan horen of hij na de 20 km +/- zakt of hoger in toeren gaat lopen.

Zo kun je beetje kijken in wat voor richting je het moet zoeken.
Afstellen op de rollen kan op de 0,25 gram nauwkeurig.

Je kan even radicaal 1 gram of meer verschil maken om te voelen welke kant je op moet.

Yaz Z is prima uitlaat maar niet super snel denk ik voor deze cilinder
 
Een snelle laagtoerige cilinder bestaat niet.
Heb je gewoon de gietijzeren cilinder?

Als hij te weinig toeren maakt, wat lichter in rollen.
Drukveer kan je stansaard houden of Malossi wit.
Sproeier ook een paar maatjes groter dan standaard.
 
Een snelle laagtoerige cilinder bestaat niet.
Heb je gewoon de gietijzeren cilinder?

Als hij te weinig toeren maakt, wat lichter in rollen.
Drukveer kan je stansaard houden of Malossi wit.
Sproeier ook een paar maatjes groter dan standaard.
https://www.piaggio-parts.nl/cilinder-40mm-2-takt-malossi-snel dit is mijn cilinder, ik ga binnenkort idd lichtere rollen er in doen, ook merk ik dat ie koud erg hard wil trekken maar zodra hij warm is niet in de powerband komt, ik dacht dat het met sproeier te maken had, ivm met de choke maar als ik de choke eraf haal ( draadje los) dan reageert hij hetzelfde, dat vind ik een beetje krom.
 
Als je de choke loshaalt blijft deze altijd werken volgens mij. Als hij wordt bekrachtigd niet meer.

Dus. Draad los, choke geeft altijd extra benzine.
Aangesloten, werkt zoals het hoort.

Dus toch 1 of 2 maten groter in sproeier ook. Goed afstellen doe je niet in een dag is mijn mening. Hier kan je best lang over doen tot het echt goed is.
 
Als je de choke loshaalt blijft deze altijd werken volgens mij. Als hij wordt bekrachtigd niet meer.

Dus. Draad los, choke geeft altijd extra benzine.
Aangesloten, werkt zoals het hoort.

Dus toch 1 of 2 maten groter in sproeier ook. Goed afstellen doe je niet in een dag is mijn mening. Hier kan je best lang over doen tot het echt goed is.
nee groot gelijk, heb er al veel verschillende maten sproeiers op gezet, maar ik denk door dat de rollen niet goed zijn dat het niet veel zin heeft, sproeier hoger of lager maakt namelijk vrijwel geen verschil heb ik gemerkt. heb op t moment sproeier 90 en een polini powerlifter met een kapje er op. en als ik mijn standaard luchtfilter erop zet zit er echt helemaal niks in.
 
Wees niet eigenwijs, haal dat powerfilter eraf.
Met powerfilter heb je geen extra power en het afstellen wordt er niet makkelijker op.
Monteer je standaard luchtfilter en verwijder desnoods je luchtfilterprop.

Rijd de scooter goed warm en stel eerst de luchtschroef goed af. Sproeier 80 zal in de goede richting zijn.

Witte mallosi drukveer met omega goude trekveren moet goed zijn. Rollen zou ik rond de 5.5 gram gaan zitten.
 
Back
Top