power valt weg, motor slaat af en start niet meer

DJJohn

Well-Known Member
Ik heb een Peugot Vivatcity (45), bj maart 2009 en heb al maanden problemen en ik kom op de raarste plekken stil te staan.

Wat gebeurd er: als hij vanuit koud wordt gestart dan loopt tie goed en iets hogelijk stationair. dan ga ik rijden en is er niets aan de hand, na een km of 5 slaat de power weg en gaat de motor vanzelf naar stationair en slaat dan uit en is niet meer op te starten.

Ik heb behoorlijk pissed off op de dealer, omdat dit de derde is. En elke keer had ik het gevoel dat ze even naar hebben, wat hebben veranderd.

Morgen moet ik de dealer weer bellen en wilde aan jullie vragen wat ik moet vragen.

IK heb absoluut geen kennis van scooters en alles wat daarbij hoort, dus graag noob taal.;)

Mvg John
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Kapotte bougie of een kapotte choke lijkt me dit. Ik zou eerst even een andere bougie erin draaien. (gewoon zelfde als die erin zat.)

Bougie is dat witte ding dat vonkjes geeft waardoor je benzine boom zegt :p.
 
Denk bougie, heb ik ook gehad.
Van het ene op het andere moment wou hij niet meer. Nieuwe vonker er in en gaan.
:X Ow ja, benzine praat niet.......:|
 
IK heb vanmorgen het forum rond gegaan en zag tot mijn verbazing Veel negatieve topics over de Vivacity en allemaal heel herkenbaar.

Ik heb gisteren de dealer gebeld omdat het nu de 4e keer was dat hij me in de steek liet. Ik balen, hun balen...

advies van de dealer: hij wist het ook nog niet, maar vermoedde dat het aan de bougie lag en adviseerde mij om een bougie als ik stil ben komen te staan, de bougie eruit de draaien en proberen te "vonken"

Geen idee wat hij bedoeld! Dat is toch te gek voor woorden voor een scooter van anderhalf jaar. Ik wil een definitieve oplossing, maar heb geen idee hoe dat werkt.

Wat zijn mijn rechten? Stel ik wil de vivacity af, kan ik via de dealer nog iets doen? Het terug nemen van de scooter bv.

Morgen moet ik weer bellen en kan wel wat advies gebruiken, maar daarom ben ik actief op dit forum.

John
 
Een bougie kan kapot gaan, dat kan ook binnen een dag gebeuren. Dat vonken is dikke onzin, want dat doet hij toch wel.
Gewoon eerst eens de bougie vervangen, en dan verder kijken.
 
Het kan niet Alleen maar aan de bougie liggen. Er is meer aan de hand.

Want dit probleem doet zich al een jaar voor en dan gaat het een tijd goed en dan laat tie je weer in de steek.

Hij is 2 weken geleden ook terug geweest en weet zeker dat ze een nieuwe bougie hebben geplaatst.

Wie legt me uit waar de bougie zich bevindt en wat wordt precies bedoel met vonken? Als het probleem zich daar wel afspeelt waar kan het dan nog meer aan liggen?

Bvd John
 
bumpx|

net de dealer aan de foon gehad, ze hebben alles nagekeken, ze hebben er 30 km. mee gereden en hij loopt nu weer goed.

zo gaat het altijd: dan doet tie het een maand weer goed en daarna gebeurd hetzelfde weer(

de dealer gaat bellen met Peugot om te kijken of dit probleem bekend is bij hun en wat er aan gedaan kan worden. Vanavond bellen wat eruit is gekomen.
 
Heb je nog garantie?
Als je dat nog hebt, heb je gewoon rechten en de dealer plichten!
Ze moetten zorgen dat het in orde komt.
Ik heb ook een viva city gehad en had nooit problemen.
 
de scooter is van maart 2009, ik neem aan dat er motorisch garantie is.

ik moet zo naar de dealer, hou jullie op de hoogte.

Wie kan mij iets meer vertellen over Garantie?
 
Als je neit weet waar je bougi zit, dan zou ik er vanaf blijven. ook al zie je hem zitten, haal je hem er uit, .. dan wat?

Ik raad je aan naar je dealer te gaan. en het probleem voorleggen(zo als je al gedaan hebt?) en dan hopen dat zij het zelfde mee maken als jij mee maakt.
 
ja en wat is nu de uitkomst? wat heeft de dealer gezegd? wat was de oplossing? ik heb precies hetzelfde probleem en er zit wel een nieuwe bougie in...
 
Back
Top