Power-SR

Status
Not open for further replies.

Tune-grun

Power-SR-Costum
Hallo mensen!!

Ik zou me ff voor stellen; Ik ben Erik (17) en kom uit Groningen.
Ik dacht; laat ik maar een project pagina maken over me scooter.

Nou, het is begonnen toen ik (na de 3e keer op 28-09-2006:L) me certivicaat gehaalt had.
Maar ik had nog geen scooter, dus zoeken en zoeken.
Het werd nieuw jaar en ik had nog geen scooter.
Tot dat in week 1 van dit jaar één zag op marktplaats. Het werd een Aprilia Sr Stealth.

Dit was hem toen ik hem Kocht

Foto=CEDB6Z3I



Na een tijdje rond gereden te hebben ontdekte ik toch dat er veel meer aan de hand was. De elektrische start was versleten en de bougie was oud. en om dat ik in de stad pech kreeg en niet meer wou starten, heb ik hem maar naar de maker gebracht.

Hij was weer klaar en ik ging hem op halen. Ze zijden tegen mij dat mijn krukas lagers bijna los zaten. Dus ik luisteren, ik hoorde wel wat ratelen....
Ik heb maar wat rond gevraagd bij andere scooter winkels...ze zijden dat het niet de krukas lagers waren maar de naaldlager van de zuiger en de uit laat was kapot. de katalysator zat los.
Dat was een opluchting voor mij. dus na een tijdje maar nieuwe uit laat er eerst onder. nou ja, een 2e hands uitlaat.
Het werd een lazer pro special edition, er kwamen ook gelijk lichtere rolletjes er bij in. Top snelheid op teller 100 km/h
Na een week of zo wou ik de onder kuip gaan spuiten. zwart..dat zag er beter uit.

Foto=ZYOAWWMD


Hij reed een stuk beter er van.
Na 3 maand of zo..was ik mijn scooter aan het schoon maken, toen zag ik Dat de uit laat maar met 1 boutje vast zat
Dus ik wil er een bij doen...die kwam niet bij het gaatje, dus de andere wat loser maken
toen zag ik dat er wat rubber spul om heen zat. ik haal dat weg, neem ik zo een stukje van de cilinder mee :eek:Er kon geen boutje meer in doen. dus er moest een nieuwe cilinder onder.
Ik heb het laten doen wat ik durfde dat nog niet echt.
Er kwam een setje op van Power One een aluminium 50cc snel cilinder9||6 met zuiger en toestand wat daar bij hoort. Natuurlijk ook een nieuwe naaldlager voor de zuiger er bij.

Ik had gevraagd of ik de oude cilinder en zuiger terug mocht hebben. toch wel leuk om eens te bekijken.
De zuiger was echt versleten en de cilinder verroest.

Foto=KGZTUPRM


Foto=NTQEFZPI


Een nieuwe cilinder was dus wel nodig. Loopt nou veel beter.

Foto=IXBB6ST8


Foto=WKCML6KR


Heb sinds 9 mei heb ik een ongeluk gehad:mad:
Ben achter op een auto geknald, die 2x moest remmen voor een zwarte man op een fiets. (of het zijn fiets was weet ik niet). me voor kap zat een scheur in en me remhendel van me achter rem was afgebroken. gelukkig niet me stuur scheef.

Foto=4HEHVVDZ


Foto=CYSYNMDR


Paar dagen daarna kreeg ik een grotere sproeier van een goede vriend*D Die er in gedaan en kreeg veel beter benzine. geen Bwwhaaapp geluid meer. en startte zonder gas te geven in één kick. perfect!:W

Ik ben nu maar van plan om er een sprinter van te maken.
De buiten kappen krijgen een nieuwe kleur.
Ik ben bezig met de voor kap aan het repareren, en gelijk een costum kap er van maken.

Foto=OADOZRFG


Ik ben nu zo ver:

Foto=QMSMTTOM


en de scooter staat er nu zo voor:

Foto=I6RVENYA



Ik heb alvast een mini setupje:L in me gedachten die ik binnenkort wil aan gaan schaffen.

Mini setupje:
Doppler Airbox
Power One Variatuur set met rolletjes
(misschien) Xtreme verstelbaar race koppeling

Verder ga ik nog me uit laat op knappen. las look en dan met blanke lak er over heen8). Wil ook nog kijken of ik me voor remklauw kan los krijgen, want de inbusboutjes zijn wat versleten zo dat ik geen grip heb.
En nog verder gaan met me voor kap te schuren.

ik hou jullie op de hoogte!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Sorry, maar dit is natuurlijk 3 keer niets..

Een partij slecht Nederlands, om vervolgens wel te zeggen :
'Ben achter op een auto geknalt, die 2x moest remen voor een zwarte man op een fiets. (of het zijn fiets was weet ik niet).

Verder is je scooter nogal beun en niet echt interessant om andere mensen ernaar te laten kijken.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top