power filter op aerox 50cc

adan102

New Member
hallo mensen,
ik rijd een aerox 50 2011 en heb recent een polini powerfilter gekocht
ik installeerde hem en wilde hem afstellen omdat hij eerst niet startte
na dat ik dacht dat ik klaar was met afstellen wilde ik rijden.
elke keer ik rond de 45km/h kwam, hoorde ik een luide knal door mn uitlaat waarna hij begon te stotteren en sputteren en niet meer wilde optrekken.
ik vroeg me af hoe ik dit moet oplossen
(heb al zowat elke video gekeken over afstellen en ben al rond de 3u bezig geweest met afstellen)

mijn setup:
malossi gietstaal 50cc
sproeiermaat: weet ik niet
carbu: dellortho 17,5
uitlaat: yasuni R

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Powerfilter laat meer lucht door als dat de motor nodig heeft en daardoor moet je dus flink omhoog gaan met de sproeiermaat!
Zou dat ding er weer afgooien en de standaard filter monteren, dit werkt en loopt het best is mijn ervaring.
 
Powerfilter laat meer lucht door als dat de motor nodig heeft en daardoor moet je dus flink omhoog gaan met de sproeiermaat!
Zou dat ding er weer afgooien en de standaard filter monteren, dit werkt en loopt het best is mijn ervaring.
ik heb inderdaad ook gehoord dat een powerfilter een deel van je kracht weghaalt als je 50cc rijd, maar ik wilde het vooral voor het geluid doen zodat het niet meer klinkt als een grasmaaier.
ik heb ook een sproeiersetje van maat 80 tot 102
 
Ja snap ik, maar het afstellen is sowieso al een gekloot om dit fatsoenlijk te laten lopen/rijden.
Nog even buiten het feit dat de motor veel meer brandstof gaat verbruiken om het te veel aan lucht te kunnen compenseren.
Als je bij de originele filter de snorkel eruit laat en/of weghaalt wordt het geluid ook wat donkerder.
Maar dit valt dan weer weg tegenover de decibel wat uit de uitlaat komt als de motor op vol vermogen draait.

Je moet het uiteraard zelf beslissen want dat kan ik niet doen, maar verstandig is het niet op een laagtoerige standaard cilinder!
Kan zomaar zijn dat je uiteindelijk op maatje 110 zit en/of uitkomt bij zo'n powertoeter.
 
ik heb inderdaad ook gehoord dat een powerfilter een deel van je kracht weghaalt als je 50cc rijd, maar ik wilde het vooral voor het geluid doen zodat het niet meer klinkt als een grasmaaier.
ik heb ook een sproeiersetje van maat 80 tot 102
Een gare kettingzaag klinkt ook niet echt super :)
De standaard luchtfilter van Minarelli horizontaal is er precies voor gemaakt ,
dan kan je ipv een powerfilter beter een kart luchtbox er op zetten die een stuk mooier klinkt


 
Last edited:
Back
Top