Polyester, hoe?

Originally posted by minaracers
I

Of lijm zo'n clipje (waarvan de naam mij net ff ontschoten is :p)

Aan de binnenkant van je kap. Daar kan je namelijk mooi een schroef in draaien.

speednut, te koop bij bv. mechanisatiebedrijven
 
Die clipjes ken ik en ze zijn af en toe behoorlijk handig maar ik weet zo een twee drie geen goede oplossing om die clipjes stevig te verlijmen.

Dit topic heeft dus een wending gekregen: Hoe maak ik een stevig nieuw ophangpuntje? En waarmee? Lijmen, smelten, zagen, hakken, vijlen of wat dan ook?

- Waarmee maak ik een nieuw ophangpuntje?
- Hoe maak ik die?
 
je maak een gaatje in de kap die vast moet komen te zitten, een gaatje in de kap die vlak bij zit (die er dus tegen aankomt)....druk er een tayripje (of hoe je het ook schrijft) doorheen en je kap zit vast. heel makkelijk door te knippen of te snijden.
 
Last edited:
Originally posted by Sanders
je maak een gaatje in de kap die vast moet komen te zitten, een gaatje in de kap die vlak bij zit (die er dus tegen aankomt)....druk er een tayripje (of hoe je het ook schrijft) doorheen en je kap zit vast. heel makkelijk door te knippen of te snijden.

ja..of het staat is een ander verhaal....
 
Ja, ducktape werkt ook en daar rijd ik nu mee rond. Maar ik heb geen puch maar een scooter en die hoort er netjes uit te zien :.
 
99% van de puchies die ik zie rijden zien er gammel uit :p

Maaruh, Dit topic heeft dus een wending gekregen: Hoe maak ik een stevig nieuw ophangpuntje? En waarmee? Lijmen, smelten, zagen, hakken, vijlen of wat dan ook?

- Waarmee maak ik een nieuw ophangpuntje?
- Hoe maak ik die?
 
Heb ff snel het topic doorgelezen. Maar weet niemand hier dat je plastic ook kan "lassen" . Zo heeft een neef van me ook zijn voorkap weer helemaal goed gekregen, dikke plastic strips in die voorkap gelast en er aan de bovenkant tapdraad in gezet.
Klaar is kees en werkt perfect.
Alleen is het lastig om een bedrijfje te vinden die dat voor je wilt doen. succes verder (Y);)
 
je pakt de soldeer bout en smelt de afgebroken delen aan elkaar?

Dat houdt dus echt niet lang, nadat mijn kappen gespoten waren, kwam die barst terug :(

Je hebt wel een speciaal kunststof lasapparaat, maar of dat ook met je scooterkappen kan weet ik niet.


Ohja nog even een tip; ga niet overbodig in glasvezel mat knippen, het is echt slecht als je dat spul in je longen krijgt, doe dan ff zo'n kapje voor
 
sjonge jonge, makkelijker advies ;)
Maak je kap vast met Tai-Rips, dan heb je dat gekloot met die ophangpunten die de volgende keer toch weer breken niet meer.. ;)

Greetz,
Gavin!
 
Originally posted by JourneY
je pakt de soldeer bout en smelt de afgebroken delen aan elkaar?

Je hebt wel een speciaal kunststof lasapparaat, maar of dat ook met je scooterkappen kan weet ik niet.

Tuurlijk pak je gwoon de soldeerbout :| :| !! Gek heh dat het dan alsnog afbreekt.
Neej ik bedoel een speciaal kunststof lasapparaat. Wat door een professioneel bedrijf gebruikt wordt.
En daar kan je dus ook scooterkappen mee doen. Anders zeg ik het toch niet. Ik loop hier niet loos rond te brabbelen want daar heeft die jongen niets aan.

Ik zou gwoon bij een paar bedrijfsjes informeren die dingen met plastic doen. En dan vragen of ze eventueel wat aan die kap kunnen doen !
 
Originally posted by Romanov
Tuurlijk pak je gwoon de soldeerbout :| :| !! Gek heh dat het dan alsnog afbreekt.
Neej ik bedoel een speciaal kunststof lasapparaat. Wat door een professioneel bedrijf gebruikt wordt.
En daar kan je dus ook scooterkappen mee doen. Anders zeg ik het toch niet. Ik loop hier niet loos rond te brabbelen want daar heeft die jongen niets aan.


Volgens mij is er hier maar 1 loos aan het brabbelen....met je professionele bedrijfje, daar heeft die jongen wat aan:| je hebt waarschijnlijk geen idee hoeveel verschillende kunststoffen er zijn. kunststoffen kun je ook in 2 verschillende soorten delen. Thermoharders en Thermoplasten, thermo harder is niet opnieuw versmeltbaar, en verbrand.....thermoplast (scooterkap) wel. Ga maar eens op internet rondzoeken:|

En jah, met die soldeerbout is mij hier verteld, dat moet goed genoeg zijn, niet dus......ik heb er nou een glasvezel / epoxy achter zitten, dat werkt dus wel.
 
Dat heb ik al vaker gedaan mensen :|. En als ik het nu weer kon doen deed ik dat ook. Maar de afgebroken delen heb ik niet meer.
 
Back
Top