Politie

Wat kan de politie doen als ze mijn kenteken hebben en ik weg ben gereden na een stopteken. Kunnen ze dan mijn scooter nog mee nemen naar de rollerbank als die in de schuur staat of hoe zit dat?
 
Advertisement - register to remove this

Het is per definitie wel strafbaar, maar wordt niet altijd bestraft. Je kunt een stopteken negeren ja en naar huis rijden en je scooter in de schuur zetten. Maar als ze vermoeden dat je een misdrijf hebt gepleegd dan komen ze echt wel dmv je kenteken bij je langs. Tis vooralsnog een grijs gebied. Ik heb ze in me vroegere volwassen jaren ook wel eens afgeschud en van me woonerf afgestuurd. En zei: haha jammer voor jullie, te laat! Dit is tot een rechtzaak gekomen bij een strafrechter. Onder het mom: niet mee werken, vluchten, vermoedelijk alcohol in het spel etc.. etc..

Uiteindelijk vrijgesproken, maar heeft me veel aan advocaatkosten gekost. En uiteindelijk alleen maar verliezers.

Kortom, stop gewoon en werk mee. Soms weten ze het wetboek niet eens uit hun hoofd. En gooien ze het op alles of niks. En dan moet jij je hard kunnen maken/verdedigen. En nu ze toch altijd met ze tweeën zijn, ben jij uiteindelijk de verliezer. Of ze wat met je kenteken gaan doen, of verbod op rijden melding bij het RDW gaan doen, kunnen ze niet met hard bewijs doorgeven. Soms heb je geluk, soms niet. Maar in de regel MOETEN ze je eerst staande hebben gehouden.
 
Wat kan de politie doen als ze mijn kenteken hebben en ik weg ben gereden na een stopteken.
Negeren van een stopteken is een strafbaar feit.
Ze kunnen je hiervoor een bekeuring geven: kijk hier.
Kunnen ze dan mijn scooter nog mee nemen naar de rollerbank als die in de schuur staat of hoe zit dat?
Wanneer een agent gezien en/of het vermoeden heeft dat je te snel gereden hebt of dat er iets anders niet in orde aan de scooter is, kan deze een WOK-status op de scooter zetten.
Dit kan dan, omdat je weggereden bent, via het kenteken gedaan worden.
Dan dien je de scooter in originele staat aan te bieden bij de RDW.
Met alle gevolgen/kosten van dien...
-----------------------------------------------------------------------------
Maar waarom wil je dit eigenlijk weten ?
Heb je dit gedaan of ben je zo'n boefje dat je dit in de toekomst wilt gaan doen ???
 
Negeren van een stopteken is een strafbaar feit.
Ze kunnen je hiervoor een bekeuring geven: kijk hier.

Wanneer een agent gezien en/of het vermoeden heeft dat je te snel gereden hebt of dat er iets anders niet in orde aan de scooter is, kan deze een WOK-status op de scooter zetten.
Dit kan dan, omdat je weggereden bent, via het kenteken gedaan worden.
Dan dien je de scooter in originele staat aan te bieden bij de RDW.
Met alle gevolgen/kosten van dien...
-----------------------------------------------------------------------------
Maar waarom wil je dit eigenlijk weten ?
Heb je dit gedaan of ben je zo'n boefje dat je dit in de toekomst wilt gaan doen ???

Als ze mij straks met 100 voorbij zien komen op een scooter blijf ik niet graag staan nee
 
Negeren van een stopteken is een strafbaar feit.
Ze kunnen je hiervoor een bekeuring geven: kijk hier.

Wanneer een agent gezien en/of het vermoeden heeft dat je te snel gereden hebt of dat er iets anders niet in orde aan de scooter is, kan deze een WOK-status op de scooter zetten.
Dit kan dan, omdat je weggereden bent, via het kenteken gedaan worden.
Dan dien je de scooter in originele staat aan te bieden bij de RDW.
Met alle gevolgen/kosten van dien...
-----------------------------------------------------------------------------
Maar waarom wil je dit eigenlijk weten ?
Heb je dit gedaan of ben je zo'n boefje dat je dit in de toekomst wilt gaan doen ???

Vroeger ging dat in iedergeval niet zo. Praat je wel over 20 jaar terug. Maar je verhaal is duidelijk voor anno 2020. Maar volgens mij ben je nog steeds niet verplicht om toegegeven aan een stop teken, maar goed. Zal in die jaren wel veel veranderd zijn. I dunno..

Edit: wel dus. Klopt!
 
Back
Top