Polini vs Malossi....

scootergek1986

speedfreak
een vraagje ,

als ik een [polini] cilinder en [polini] krukas neem hoe gaat dat in verband met een overbrenging.
moet ik dan welliswaar alles van [polini] aanschaffen of kan ik bijv. een MHR overbrenging met een MHR poulie een malossi delta clutch en een mhr wingbell
ivm een polini vario ed

welke scootfanaat kan me helpen..
 
Advertisement - register to remove this

Je hoeft niet perse alles van polini of van malossi,

Wel moet je op een polini krukas een polini vario (aangezien die as geen volle spiebanen heeft) Of je moet een polini as kopen met spiebanen en daarop een malossi overrange (vario) zetten.

Polini heeft sommige spullen beter dan malossi, en andersom natuurlijk
 
Kant en klare onzin :) Dat is per cilinder anders,

Over het algemeen is het een mhr speed meer te bereiken


Maar dit is ook geen eerlijke vergelijking ;)

Als je een Evo naast een speed replica zou leggen denk ik dat de evo beter is afgewerkt en ook standaard grotere spoelers heeft en ook wat sneller zal zijn.
Maar dit is alleen maar suggereren. :)
 
Ik vergelijk niks, een malossi speed is toch wel de beste 70cc cilinder...

Je moet natuurlijk geen appels met peren gaan vergelijken (evo tegenover een malossi sport... Natuurlijk is de evo dan beter!)

En jij kan aan de grote van de spoelpoorten kijken welke cilinder sneller is?

wat ik ooit hoorde is dat polini cillinders beter zijn ontuned dan malossi en malossi beter is als ze getuned zijn,

Dat is een oneerlijke vergelijking. En dat slaat nergens op. Welke polini cilinder Welke malossi cilinder... En dan nog verschilt het nog per evo en per speed. En dan nog scheelt het per setup en per sproeiertje. Totaal niet te zeggen.

Maar als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik een mhr speed nemen. De reden lijkt me duidelijk
 
Ik vergelijk niks, een malossi speed is toch wel de beste 70cc cilinder...

Je moet natuurlijk geen appels met peren gaan vergelijken (evo tegenover een malossi sport... Natuurlijk is de evo dan beter!)

En jij kan aan de grote van de spoelpoorten kijken welke cilinder sneller is?



Dat is een oneerlijke vergelijking. En dat slaat nergens op. Welke polini cilinder Welke malossi cilinder... En dan nog verschilt het nog per evo en per speed. En dan nog scheelt het per setup en per sproeiertje. Totaal niet te zeggen.

Maar als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik een mhr speed nemen. De reden lijkt me duidelijk


Ja dat snap ik, nartuurlijk is het setup afhankelijk maar je kan een Speed niet vergelijken met een Evo aangezien er CC verschil in zit.
Ik snap ook wat je bedoelt alleen, Ik zeg ook dat het suggereren is net zoals of Polini beter is dan Malossi..
 
tot nu toe is speed idd de beste 70cc cilinder,
maar dat komt mede omdat er imo vrij weinig met bijv manston,evo en vergeet niet bidalot is getest:)

met speed is "zowat" alles al gedaan.. en met bijv een manston of bidalot nog vrij weinig! dus voor de meesten / iedereen is het onbekend wat je met die cilinders kan scoren
 
nja ik ga dan toch maar voor alles van [polini]
grtz en keep tuning peoples

en daardoor zullen we er dus nooit of in ieder geval niet snel achterkomen of er met bidalot of hebo meer te halen is..

niet ik dat het poen ervoor heb om is ff lekker een maandje in een testhok te zitten met 3 cilinder en talloze carbs,uitlate enz. in ieder geval komt er volgend jaar wel vanuit mijn kant een bidalot sprintblokkie aan de start bij sbo met een somalische rijder :D
 
en daardoor zullen we er dus nooit of in ieder geval niet snel achterkomen of er met bidalot of hebo meer te halen is..

niet ik dat het poen ervoor heb om is ff lekker een maandje in een testhok te zitten met 3 cilinder en talloze carbs,uitlate enz. in ieder geval komt er volgend jaar wel vanuit mijn kant een bidalot sprintblokkie aan de start bij sbo met een somalische rijder :D

Tja ik geloof best dat er uit een hebo manston2 of revo een hele leuke score kan komen. De evo heeft zich ookal bewezen (daar is toch ookal erg veel mee getest)

Gr
 
over malossie is toch iets meer bekend.. kijk bijv naar de races in italie, daar rijden die gasten ook met 25+ rond..

weet niet wat die polini machines hebben! maar dat zal waarschijnlijk ook niet niks zijn!
 
Back
Top