Polini variateur

Advertisement - register to remove this

Ik heb een piaggio zip 4t 50cc en vraag mij af of het nut heeft om deze: https://www.m2trading.com/nl/merken...olini-piaggio-4takt-centro-piaggio-fly-zip-lx op de zip te zetten om een hogere top snelheid te creëren.

Weinig nut in mijn ogen. Je snelheid gaat er echt niet hoger door. Keb een paar jaar terug zo een setje onder een zip bij een vriend van mij gedaan, alleen ietsje meer trekkracht. Snelheid ging eerder achteruit dan voorruit. Ik vind dat soort setjes sowieso a waste of money voor 4taktjes, maar goed.
Post automatically merged:

als ik het goed heb zorgt de polini voor een betere trekracht sneller naar de top

en een malossi voor een hogere top snelheid

Het gaat hierom een 4takt. Die setjes zijn meer geschikt voor opgevoerde 2taktjes. Geloof me, op een Vespa of Zip 4t brengt het geen ene mallemoer alleen meer slijtage.
 
Last edited:
Weinig nut in mijn ogen. Je snelheid gaat er echt niet hoger door. Keb een paar jaar terug zo een setje onder een zip bij een vriend van mij gedaan, alleen ietsje meer trekkracht. Snelheid ging eerder achteruit dan voorruit. Ik vind dat soort setjes sowieso a waste of money voor 4taktjes, maar goed.
Post automatically merged:



Het gaat hierom een 4takt. Die setjes zijn meer geschikt voor opgevoerde 2taktjes. Geloof me, op een Vespa of Zip 4t brengt het geen ene mallemoer alleen meer slijtage.

wat kan ik dan nog veranderen om een hogere snelheid te krijgen de cdi is ontgrensd en heb een grotere sproeier erin gedaan
 
5.7 grams of 6.1 grams variorollen of om-en-om mixen en originele Piaggio V snaar. Sproeier 80 a 82. Dan zou je max 68 a 70 op de teller wel moeten halen. Dus echte GPS kilometers 62 a 65. Meer valt er niet uit te halen met een 50cc in mijn ogen. Minder dan 5.7grams moet je echt niet gaan.
 
5.7 grams of 6.1 grams variorollen of om-en-om mixen en originele Piaggio V snaar. Sproeier 80 a 82. Dan zou je max 68 a 70 op de teller wel moeten halen. Dus echte GPS kilometers 62 a 65. Meer valt er niet uit te halen met een 50cc in mijn ogen. Minder dan 5.7grams moet je echt niet gaan.
Ik heb nu 6 gram en sproeier 82 en een originele v snaar erin
Post automatically merged:

5.7 grams of 6.1 grams variorollen of om-en-om mixen en originele Piaggio V snaar. Sproeier 80 a 82. Dan zou je max 68 a 70 op de teller wel moeten halen. Dus echte GPS kilometers 62 a 65. Meer valt er niet uit te halen met een 50cc in mijn ogen. Minder dan 5.7grams moet je echt niet gaan.
Ik was zelf aan het denken om misschien een 70cc cilinder erin te doen
 
Last edited:
kan je beter voor een 80cc gaan. Maar met een grotere cilinder verwacht ook geen hogere topsnelheden. Misschien heb je 10 a 15km winst max. Want als de vario/vsnaar op ze top zit, kan ie toch niet sneller. Maar sneller optrekken dat zeker weten.
 
Back
Top