Ik wil voor mijn Yamaha aerox uit 2004 een nieuwe koppeling van Polini kopen.
Bij die koppeling zijn er ook trekveertjes bij en ik vraag mij af welke trekveertjes het beste zijn voor optrekken.
Bij de nieuwe koppeling staan er zilveren trekveertjes op maar je krijgt er nog donker groene bij.
Mijn setup is een 50CC blok maar voor de rest vooral origineel, het enigste wat ik heb aangepast zijn 5 gram rollen van Polini.
Ik ga ook nog een nieuwe drukveer zetten dus dat komt ook bij mijn setup.
De nieuwe koppeling is de speedclutch 3G van Polini.
Dus welke veertjes heb ik nodig om zo snel mogelijk te kunnen vertrekken?
En doet zo een speedclutch wel iets op een 50CC of is dat weggegooid geld?
Waarom wil je een nieuwe kopen? Omdat de oude versleten is? Maar inderdaad je gaat hier niet veel mee opschieten. Het enige wat je met de koppeling kan regelen (dmv trekveren) ik je aangrijpmoment.
Waarom wil je een nieuwe kopen? Omdat de oude versleten is? Maar inderdaad je gaat hier niet veel mee opschieten. Het enige wat je met de koppeling kan regelen (dmv trekveren) ik je aangrijpmoment.
Hij gaat er niet sneller van optrekken, je kan hem miss iets later laten aangrijpen maar niet te laat want dan is je snaar al aan het klimmen waardoor het averechts zal werken
Hij gaat er niet sneller van optrekken, je kan hem miss iets later laten aangrijpen maar niet te laat want dan is je snaar al aan het klimmen waardoor het averechts zal werken