Polini speedcontrol

metecco

Totally Wallarized
Ik heb sinds kort een speedcontrol in de plaats van de ori vario.
Vroeger hield de motor een hoog toerental op topsnelheid, nu valt hij iets terug in toeren.
Het optrekken verloopt prima met een mooi toerental, zo rond de 65-70 kruipt hij iets terug in toeren, en het duurt dan lang eer ik terug op toptoerental zit.

Ik vraag me dus af hoe dit komt en hoe ik het kan wegwerken

Groeten van metecco
 
Advertisement - register to remove this

ik heb dezelfde vario, maar in een vorig topic van mij werd me dit zwaar afgeraden ivm de vele dippen die je door deze vario krijgt :S

polini dipcontrol :P

het ligt bij mij idd aan de vario, alles geprobeert kwa afstelling enz. maar werd niet beter, hebo vario erin gegooid en reed na wat afstellen echt super.

gr, Jarenk0
 
grappig wat mensen daar altijd over zeggen... ik heb de speed control met een mhr2000 vergeleken op de volgende setup:

Polini W poort
C20
20,5mm
evo koppeling
mhr2000 / speedcontrol

alleen de top van de mhr 2000 lag wat hoger voor de rest was er nagenoeg geen verschil...
 
Gelukkig praat iedereen over hetzelfde blok |( |(
Vario's lopen op elk blok anders.

'dipcontrol' geldt met name voor minarelli, de vario met de kleine rollen.

Dat je op top minder toeren draait mer de standaardvario is logisch, dat is ook het hele idee van de nieuwe vario. minder toeren bij dezelfde topsnelheid, zodat je top hoger kan als je genoeg vermogen hebt.
 
Je hoort geen polini vario te monteren zonder bijhorende speeddrive.
Het is bedoeld als set, alleen dan werkt het 100%.

Geldt ook voor een malossi vario, werkt alleen perfect met een torque driver...
 
Dat is geen gelul, alleen is jouw visie op 'prima' iets anders dan mijn visie op 'perfect'.

Of heb jij magische afstelkunsten die een kromme spiebaan totaal opheffen :rolleyes: Geweldig, misschien kan je ze gaan verkopen voor 100 euro per afstelbeurt dan hebben we geen torque drivers meer nodig.
 
Aidix said:
Dat is geen gelul, alleen is jouw visie op 'prima' iets anders dan mijn visie op 'perfect'.

Of heb jij magische afstelkunsten die een kromme spiebaan totaal opheffen :rolleyes: Geweldig, misschien kan je ze gaan verkopen voor 100 euro per afstelbeurt dan hebben we geen torque drivers meer nodig.

dus polini heeft ook 2 speeddrives aangezien ze ook een speedcontrol vario en een evo vario hebben? :rolleyes:

en hoe doet hebo dit dan?
 
speeddrive: Wat bedoel je met bijbehorende speeddrive? Is dat het kickstartrondsel dat ook verkrijgbaar is? Dus zeg maar de andere kant aan de riem?

te weinig vermogen: Het kan wel zijn dat de snelheid te groot wordt (en dus ook luchtweerstand), en daardoor 1 maal doortrekken niet lukt omdat de motor niet sterk genoeg is.

lichtere rollen: Ik heb reeds lichtere rolen geprobeerd, dit is echter te licht. Ik rij dan niet harder dan 75, omdat de vario niet helemaal opengaat denk ik.

Kan een andere snaar hierbij helpen? Omdat het loopvlak van een speedcontrol anders ligt dan ori dacht ik.
 
NRG subaru WRX said:
dus polini heeft ook 2 speeddrives aangezien ze ook een speedcontrol vario en een evo vario hebben? :rolleyes:

en hoe doet hebo dit dan?

Voor Minarelli:

Net als bij Malossi kan je kiezen uit een losse helft met rechte spiebaan (voor de gewone speedcontrol) of een complete achterpoelie in extra grote diameter voor evolution.

Voor Runner blok hetzelfde idee. Alleen heeft malossi slechts 1 enkele helft aangezien het standaard ding extra grote diameter heeft. Polini heeft weer een complete kit en een losse helft.


Hebo probeert hopelijkde kromme spiebaan op te heffen door de vario erop te berekenen. Dit werkt echter *alleen* als je de juiste vsnaar erbij hebt.

Je kan natuurlijk ook gewoon een 900000% drukveer erin stoppen zodat de boel giga veel weerstand krijgt en erg moeilijk loopt. Dan is je dip ook minder en 'loopt het prima'. Maar dat is dus niet de juiste manier, en je krijgt het nooit 100% lekker lopend.

Hoe meer vermogen je blok levert hoe duidelijker die dips worden. Voor standaardcylinder setups is het meestal niet de moeite om een torque driver te halen, maar eigenlijk hoort het er gewoon bij. (en als je ziet hoeveel mensen aankloten met drukveren en trekveren.... dat kost ook geld.)
 
je kunt gewoon een scooter gewoon netjes afstellen met welke vario dan ook....

perfect bestaat niet , aangezien het altijd beter kan....

dus lul nou niet zo dom en help die jongen nou gewoon op een normale manier en niet met theorien over een scooter die zogenaamd niet goed kan lopen zonder andere poulies :|

ik heb het eerste jaar in de std klasse ook met std poulies gereden , toen heb ik 14e in de a gereden , volgens jou theorie was dat dus niet mogelijk geweest want mijn scooter kon niet goed lopen 8P

kap nou gewoon met dat eigenwijze gedoe...
 
en wat je zegt over kloten met drukveren etc. is niet nodig , als ik een scooter afstel met alleen een andere pijp en andere vario ben ik erg vaak direct in de goeie richting , en als ik dan klaar ben loopt ie gewoon over het hele gebied goed en op het toerental waarop die moet draaien , ik krijg meer het idee dat je gewoon niet kunt afstellen meneer Aidix... maar maak dan een ander geen dingen wijs die niet waar zijn :|

nou weer ontopic en help de topicstarter met normale antwoorden...
 
zip2000.gif


En ook op minarelli te zien:
stage6-yasuni-r.gif


U ziet in deze grafiek ook keurig het bultje in het toerental, dat is je kromme spiebaan. Dat bultje levert de dip op in je vermogen.
 
Heb je bij die speedcontrol ook de bijbehorende halfpoelie?

zoniet dan zou ik die ook aanschaffen, helpt alweer een heleboel. Dan houdt je nogsteeds een dipje bij de 60 maar daar gaat ie gauw overheen.

Heb je dan nogsteeds last van een giga dip => probeer dan ff nieuwe zuigerveren. Kan het ook aan liggen, maar ik weet niet de conditie van je scooter dus misschien is dat onzin.
 
Het is niet dat ek een enorme dip heb, hij kruipt langzaam terug in toeren. Ik ga zeker eens horen of de halfpoulie te verkrijgen is. Kzal laten weten wat dat opbrengt. Later mss andere riem.

Groeten
 
Back
Top