polini speedcontrol

rik88aerox

Well-Known Member
ik heb een vraagje. Ik heb een standaard aerox, met standaard uitlaat alleen het buisje is dichtgelast en de varioring is er uit. Nu zag ik op scootparts.nl dat je met een polini speedcontrol+ airspeed+ nieuwe v-snaar zo'n 10 tot 15 km/h harder gaat. Geld dit alleen bij dik getunede scooters of werkt het ook bij mijn scooters.
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by steppy spy
hmm. zo'n 10 a 15 km p/u maar vooral een betere acceleratie. Maar met een snelle pijp voel je dit nog sterker, denk aan yasuni R

Eerder zo'n 5 misschien 10km/uur... Maar waarom eerst een vario en dan pas uitlaat meestal doen mensen het andersom... En een betere acceleratie valt wel mee op std. setup, je zult alleen wat beter door je toeren heen komen... :)
 
Hoezo zijn die andere kits beter dan die van polini? Zijn die van polini dan meer gericht op slijtvastheid dan op pure snelheid? Maar ik heb het wel over de EVO series en dan ook over de MHR Overrange.... Dus alles Evo of alles MHR, welke is dan beter?
 
Originally posted by X187
Hoezo zijn die andere kits beter dan die van polini? Zijn die van polini dan meer gericht op slijtvastheid dan op pure snelheid? Maar ik heb het wel over de EVO series en dan ook over de MHR Overrange.... Dus alles Evo of alles MHR, welke is dan beter?

dat ligt er volgensmij alleen maar aan wat jij beter vind, de ene vind EVO beter en de ander MHR, ik denk ook dat dat altijd zo zal blijven!
 
Ik bedoel dus dat er cker wel iemand een Evo en Mhr op dezelfde scooter moet getest hebben en dan tot een conclusie zijn gekomen welke nou beter is kwa snelheid en welke nou beter is in slijtvastheid.... Ik zou persoonlijk gaan voor de slijtvastere...
 
veel mensen zeggen dat mhr2000 of Evo vario te stijl zijn en dus niet lekker lopen op laagtoerige setups. ik heb zelf @ mina een yasuni R gehad en de speedcontrol, hebo vario en multivar.

het toerenverloop van de speedcontrol is kut, de hebo al een stuk beter maar bij de hebo vario moet je erg licht kwa rollen gaan omdat de vario zelf erg zwaar is. de multivar had het beste toerenverloop. topsnelheid was bij allemaal bijna gelijk.
 
Originally posted by BetaDriver
de hebo al een stuk beter maar bij de hebo vario moet je erg licht kwa rollen gaan omdat de vario zelf erg zwaar is

//zeikmode//

het is de gradenplaat die zo zwaar is, niet de vario zelf

//zeikmode//

maar verder klopt je verhaal hoor :)
 
mijn ouders vinden het niet goed als ik sneller ga omdat me moeders broer vroeger is overleden doordat hij is overreden door een vrachtwagen op zn scooter. maar ik wil hem sneller laten lopen zonder dat me ouders dat zien? wat zijn nog meer goeie oplossingen en als ik een nieuwe vario koop moet je dan ook meteen een nieuwe v-snaar??
 
tip: neem een begrenser, of stel 'm uberbrak af als je pa een testrit maakt ( ik spreek uit (slechte) ervaring) ghehe

Maar als je een snelle scooter rijdt, vind ik dat je dat alleen mag rijden als je het ook KAN rijden, dus niet in de bebouwde kom ofzo
 
Dat je ouders nog een scooter voor je hebben gekocht!!!! Wat een wonder ;)
Tip: Houd je scoot std..... Propies eruit is meer dan genoeg... Vooral omdat je broer is overleden zal je pa echt heel boos worden als ie erachter komt. Lijkt mij.
 
Back
Top