Polini Evo Twins Zip 2009

Met zo'n aanhanger is het vet simpel.
Scooter met het voorwiel schuin voor in de hoek zetten. Spanband om het stuur en dan onder die onderste balk in de hoek van dat voorrek. Inveren en dan vasttrekken. Dan kan die bijna al gene kant op dan die achterkant opzij richting voren trekken en dan door het frame naar voren vastmaken en dan kan je nog een touw richt achter doen.
Is moeilijk uitleggen maar heb geen foto denk ik. Zowieso haal ik me achterkap er af. maar er beschadigend echt niks.
 
Op snelweg hadden we relatief weinig problemen, slechts 2 keer moeten stoppen, Grootste RAMP was in een dorp bij een omleiding toen we op een weg met kinderkopjes kwamen...
 
Misschien is het een idee om 4 balken erin te leggen. Martijn en ik hebben dit ook gedaan en onze sprinters staan muurvast. Voor staan ze vast met spanbanden en achter met lijmklemmen/spanband. We hebben er nooit problemen mee gehad.

333bi81.jpg
 
Mag ik vragen waar bakri vandaan komt?
want ik zie dat er een uitlaat van lauka racing onder zit.
en die zit bij mij op de hoek van de straat :p

kom uit waalwijk woonachtig in breda ben bij lau via bas v sluisveld terecht gekome :)
moet nog effe snel afspraakje make voor t afstellen:)
 
Ik zou echt langere vertanding pakken, ik heb eerste ook een te korte gehad daar schiet je echt niks mee op :p

En @ hierboven, als je over een heuveltje rijdt ofzo en je aanhanger gaat springen, vliegt je scooter er zo af als je hem achteren niet vast bind. Beetje zonde met die kappen ;)
 
Ja maar we hadden echt alles al geprobeerd. Stuur zat uiteindelijk ook aan 2 kanten vast, wielen ook. Maar volgende meeting gaat gewoon een busje mee!

Is hiermee je probleem opgelost dan? Hier kunnen ze imo net zo makkelijk omvallen of beschadigen. Tip; knal 2 balken in je aanhangen en doe je stuur links en recht met een spanbandje vastzetten. Gaat gegarandeerd geen kant meer op! :)

Kan zijn dat ik erover heen heb gelezen, maar heb je op Kloosterzande je andere vertanding erin denk je? Zou je tijden goed doen iig.

Zag er netjes uit op Hengelo trouwens!

Edit; Thijs; Daarvoor zitten de lijmklemmen achter ;)
 
Is hiermee je probleem opgelost dan? Hier kunnen ze imo net zo makkelijk omvallen of beschadigen. Tip; knal 2 balken in je aanhangen en doe je stuur links en recht met een spanbandje vastzetten. Gaat gegarandeerd geen kant meer op! :)

Kan zijn dat ik erover heen heb gelezen, maar heb je op Kloosterzande je andere vertanding erin denk je? Zou je tijden goed doen iig.

Zag er netjes uit op Hengelo trouwens!

Edit; Thijs; Daarvoor zitten de lijmklemmen achter ;)


Met een busje zijn de g-krachten iets anders. + je hebt nog een muur wat beter is voor stabiliteit. Ik heb al vaker met een busje dat ding vervoerd toen hij nog oranje was, en nooit ook maar 1 probleem. En nu 1x met de aanhanger en meteen hele dag zure gezichten. Hoe dan ook, bedankt voor de tips!

Wat betreft vertanding... Nee nog niet, eerst gaat de vork max verlaagd worden, en kijken wat de gevolgen daarvan zullen zijn. Want voor mijn gevoel ging het NET niet. Zoals ik al zei, kon ik hem de dag ervoor redelijk goed aan de grond houden, niet zo erg als @ Hengelo. Ik denk dat het weer ook een erg belangrijke factor was waardoor de scooter zo fel was.
 
Hmm voorvork verlagen zal wel iets schelen, icm een epc stuur (heb je niet toch?) zal het wat beter gaan. Wel lache om te zien die wheely's van je ;)
 
Ja, kwa stuur zit ik niet zo mee, vind het wel fijn zat zo, ben het al gewend enz:)
Wheelies zijn zeker grappig, vooral de n00b reacties die mensen daarop plaatsen buiten het forum: "WOOOOW JIJ WAS ZEKER 1e GEWORDEN".:+
Ironisch genoeg zei een vrouwelijke klasgenootje van me "dat kost toch veel tijd een wheelie?", iemand die niks met scooters te maken heeft.
Maar we zullen over 2 weken zien wat er komen zal, en daarna rijd ik 2 meetings niet mee (vakantie), maar mijn scooter waarschijnlijk wel:)

Edit:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=qN_e7kIIu8E"]YouTube - Broadcast Yourself.[/ame]
 
Last edited:
Oops-Date.
De fotos spreken voor zich denk ik:)
[ir]http://94.100.116.37/626500001-626550000/626548101-626548200/626548176_6_ss34.jpeg[/ir]
[ir]http://94.100.115.169/626500001-626550000/626548101-626548200/626548193_6_ZBui.jpeg[/ir]
[ir]http://94.100.114.127/626500001-626550000/626548101-626548200/626548188_6_OqCK.jpeg[/ir]
[ir]http://94.100.113.63/626500001-626550000/626548201-626548300/626548201_6_PF1Q.jpeg[/ir]

Hij kan nog ongeveer 1 cm veren, maar dat houd ik zo.
Het antwoord op de vraag: "Scheelt het ook wat?" is ja, maar het is nog niet zeker.
Ik heb er tijdje mee gereden en hij was wel makkelijk(er) aan de grond te houden, maar ik merkte al snel dat ik last had van slip in de overbrenging. Daarna de laatste shim eruitgehaald, maar niet meer mee gereden, het zal wel goed zijn, hij blijft zo staan tot kloosterzande. Verder zijn de weersomstandigheden ook wat anders dan afgelopen zondag, en ik reed net met 60 graden, en in Hengelo waren mijn starts bij 45-50 gr.
Morgen misschien nog een extra snaartje halen bij twins. En sowieso voorkant weer borgen.

Toedeloe
 
Die voorkant schreeuwt echt om een bandje die een beetje verhouding brengt in het geheel. Verder gaat ie wel lekker op de filmpjes te zien.
 
kom uit waalwijk woonachtig in breda ben bij lau via bas v sluisveld terecht gekome :)
moet nog effe snel afspraakje make voor t afstellen:)

bas van sluisveld ken ik ook wel. dan ken je jasper van loon ook wel denk ik?
laurens is een goede vent, die heeft echt wel verstand van zaken! :)
 
Mini-update.

Vandaag naar twins geweest (Op de fiets8P).
Maar als ik ergens 45 min naartoe fiets, wil ik daar langer dan 10 minuten blijven. Toen kwamen Steef en Martijn nog even langs om Steef's blokje af te leveren, en kregen we nog een leuke demo te zien, maar back OT:

- Halfpoulie gestraald
- Variateurgeleiders gehaald omdat die van mij ver doorheen waren.
- Kleine zooi als borgdraad (voorkant opnieuw borgen), benzineslang en remmenreiniger gehaald.

Ik vraag me af hoe de zooitje nu gaat presteren, nu de overbrenging een stukje is aangepakt.
 
Kerel, op de fiets :+, dat is wel een eindje ;)..
Je voorvork is echt veel beter zo! Ik raad het je echt aan een EPC stuur te monteren. Dat hielp bij mij ook flink zoals ik al zei ;) Want daarvoor reed ik het zelfde weg als jou :)

Ik zou het echt overwegen maar succes en ik spreek je snel weer kerel :)
 
Thnx! Naja stuur blijft voorlopig zo net als de vertanding. Het is een kwestie van oefenen.

Verder een ienie-mini update:

- Voorkant weer geborgd
- Filter max ingekort
- Alles nogmaals gemonteerd en gestart. RRRRRrrrrrr, wordt leuk volgende week-:-
 
ik denk al wat was t verschil van de 4 fotos die 2 boven dacht ik dat je niks te doen had dus maakte je maar 2 fotos of zo en die andere 2 dacht ik dat je het verschil zag met zonder borging en met borging
 
Back
Top