polini evo 1 vs polini evo 2 vraagje

kielserat

kielserat
beste mensen, ik rijd momenteel met een polini evo 1 vlinderpoort minarelli horizontaal, maar jammer genoeg zit er een kras in men cilinder wand waardoor ik toch veel vermogen en compressie verlies heb. nu wil ik een nieuwe evo cilinder kopen, maar de polini evo 1 vlinderpoort versie kan je nergens meer nieuw kopen..

nu heb ik zo horen zeggen dat de evo 1 de beste evo is die je kan krijgen, dat er het meeste vermogen valt uit te halen en dat de evo 2 helemaal niet zo goed is als de evo 1..

is dat ook zo?

welke evo cilinder raden jullie me aan?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

tja , voor op straat zal het niet veel boeien , maar echt in competitieverband word het wat anders natuurlijk...

voor gewoon een beetje knallen maakt het dus opzich niet uit...
 
het is voor te sprinten,
ik sprint nu al even met de evo1 met beschadigde wand en merk wel aan men tijden dat deze cilinder zijn beste tijd heeft gehad...
ik wil nu een nieuwe evo cilinder waar ik echt deftige tijden met kan neerzetten op de sprints

de nieuwe evo 3 voor minarelli horizontaal is in aantocht hetb ik gelezen, terug een vlinderpoort versie, kan dat? zou dit geen top cilinder zijn?
 
tja , alleen weet je niet precies wanneer deze komt.

waarom niet gewoon een speed oid?

er valt best veel vermogen uit zo'n cilinder te halen , dat ligt natuurlijk aan meerdere dingen , maar imo hoeft dat niet perse aan de vlinderpoort te liggen.

maar gemiddeld bekeken hoor je niet al te vaak van het 2e type evo met superveel vermogen.
 
iedereen rijd met speed.. en ik heb heel men scooter naar evo gemaakt (kappen).

wil graag met evo verder, is echt goede kwaliteit en zit genoeg power achter.. ik wacht wel op de polini evo 3 voor minarelli hori, is terug met vlinderpoort, dus deze zal zeker en vast niet onderdoen voor de evo 1 denk ik..
 
een foto heb ik er jammer genoeg niet van genomen.. en de cilinder is gehoned, nieuwe zuiger erin, maar de kras is vrij diep, en net voor uitlaatpoort.. men dealer zij dat het wel vermogen verlies ging geven, maar dat ikl er nog wel mee kon rijden..
 
zo een nieuwe wand kost wel wat denk ik?
en als je de cilinder straalt, kan hij dan opnieuw getuned worden?

Ik dacht dat het bij Powerseal iets van 150 euro is. Hoezo zou hij niet kunnen getuned worden als hij gestraald is, ik bedoel alleen de buitenkant van de cilinder en de buitenkant van de buitenkop. ;)

dat heb ik ook wel is gedaan zag het er weer netjes uit:)

succes!
 
Ik heb hier nog een 2dehands EVO1 liggen waar ik absoluut niet veel meer voor hoef.
De cilinder is in goede staat alleen de zuiger en kop in een wat mindere.
Als je foto's wilt of geinteresseert bent dan kun je altijd pm'en.

Untuned btw.
 
Back
Top