polini evo 1 ac uitlaat?

Ruben1234

Well-Known Member
ik ga een leuk straat scootertje bouwen
er komt op waarschijnlijk:

evo 1 ac 70cc, andere krukas, koppeling, vario, 21mm carb,

Omdat ie nog op straat moet kunnen zonder al te vele gezijk over t geluid heb ik een vraagje.
Valt er met yasuni c20 ook normaal 50-60 te rijden zonder een sprintgeluid?
En hoe zal dat lopen met Yasuni R? Ik weet t gaat inhouden, maar kan iemand zeggen hoeveel % ongeveer? Zal het echt héél veel gaan schelen?

edit; is trouwens minarelli horizontaal:)
 
Advertisement - register to remove this

Als je 50/60 wil rijden, waarom neem je dan geen dr70 oid.... is imo echt overdone om dan een evo ervoor te gaan gebruiken.

Wat is uberhaupt je bedoeling ermee? Want je doet het met een reden... een standaard goed afgestelde scooter trekt ook lekker op en loopt wel/ook 50/60.
 
haha nee niet altijd 60 rijden maar wel als er wouten in de buurt zijn enzo... En moet toch rustig de woonwijk uit kunnen rijden zonder een tyfus herrie... Als ik de wijk uit ben natuurlijk vol gas xd
 
dat zal ook liggen aan welke filter je gebruikt.
een R of c20 zit volgens mij niet super veel verschil in, de R zal iets meer gedempt zijn..

een R zal het op een standaard evo70 AC wel aardig doen denk ik.. die zijn standaard niet super bruut getimed
 
daar zal het niet zo zeer aan liggen, zal niet super veel meer verbruiken.
eerder zal het makkelijker af te stellen zijn imo. maar met een 21mm kan het ook prima lopen hoor..
 
wat is in jou ogen een sprintgeluid ?

als je hetzelfde geluid wil hebben als een startende sprintscooter dan zul je moeten kiezen tussen herrie of geen herrie..
dat geluid komt vaak door een open filter en het aantal toeren dat zon apparaat draait. Dat toerental ga je met een R nooit halen (wat ook heuelemaal nie nodig is).
 
Zo. alles zit erop, rijd best redelijk, maar kan beter. heb een probleem, als ik half gas of minder geef bouwen de toeren wel op maar gaat ie echt niet rijden ook al ga ik er naast staan. Dus al wil ik met 20km pu de wijk uit rijden rij ik al half gas en dus beetje veel toeren. 1ste dag, gelijk 1 die de wouten had gebeld...-.- Iets aan te doen?
 
mja , dat is logisch , je powerband word een stuk krapper , en pakt pas bij een bepaald toerental aan , en dat zal bij halfgas dus niet gebeuren , je moet wel even volgas geven..

dat heb je dus met zulke cilinders met zulke uitlaten..

gasnaald mooi in het midden of 2e stand van onder ,luchtstelschroef op 1,5 slag en niet meer aanzitten , alleen de hoofsproeier afstellen moet voldoende zijn..

jij wilt met zo'n setup rijden , en dat reageerd gewoon zo , dan moet je er een std uitlaat onder zetten ,dan maakt ie veel minder lawaai , maar komt veel makkelijker weg..
 
Back
Top