Porto

New Member
wie kan me helpen
Ik heb een 80cc polini gemonteerd en alles netjes terug gezet en op moment gezet kleppen heb ik op nieuw afgesteld 10/15 l, maar misschien is hier een andere afstelling voor.
Wat is het probleem als ik hem start dan tikt die en als ik een beetje gas geef dan is het tikken weg!
wat kan het zijn !!
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Om wat voor scooter gaat het?
Post automatically merged:

Is het een chinees?
Dan is deze tekst uit de 80cc inbouw handleiding voor jou van toepassing:

De laatste belangrijke stap is het controleren cq bijstellen van de klepspeling. Hiervoor is een voelermaat nodig met diktes 0.05 en 0.1mm. De 0.05mm is voor de inlaatklep (boven), 0,1mm voor de uitlaatklep(onder). De motor moet voor deze controle weer op het “T” punt worden gezet, inclusief de 3 zichtbare gaten van het nokkenastandwiel. (Zie cilinder demontage). Bovendien mag het blok niet warm zijn. Het bijstellen van de klepspeling gebeurt met de contramoer en schroef die op de kleptuimelaar zit. Draai de contramoer los, en de speling kan worden bijgesteld met de schroef. De speling moet zodanig zijn dat het voelermaatje precies tussen de tuimelaar en de klepsteel past. Niet te los, maar ook niet zo strak dat de voelermaat vast komt te zitten. Staat de speling goed, draai dan de contramoer weer vast en controleer nogmaals of de speling goed is. Een dikkere voelermaat dan de aanbevolen dikte mag er dus niet tussen passen!

Hier vind je de 80cc inbouw handleiding voor een gy6:
 
Last edited:
Back
Top