Polini 50 snel

RMC

Well-Known Member
Een vriend van mij heeft een polini gietijzer 50 snel onder zijn scooter. Verder is alles origineel. Welke onderdeel kan hij nu het beste vervangen om duidelijk vermogen te winnen want ik meen mij te herinneren dat het bij minarelli heel veel scheelt wat voor een vario je hebt, maar alle oude posts zijn weg.

En als hij nu een andere uitlaat kopen wil voor deze 50 snel welke is het meest geschikt met het oog op de eventuele aanschaf van een 70cc...
 
Advertisement - register to remove this

Bij veel scooters(wat ik gezien heb tenminste) zit de snaar in ruststand bij de achterpoelies nog niet helemaal aan de buitenrand, dus dan kun je makkelijk een langere snaar nemen als je zeker weet dat hij bij topsnelheid tenminste niet letterlijk 'uit je vario' loopt
wink.gif
 
Dan heeft het dus in principe ook geen zin om een multivar te kopen als je geen andere achterpoelies koopt, je kunt er net zo goed een langere snaar om leggen als alles origineel is......lijkt me trouwens ook niet echt de bedoeling dat hij bij de achterpoelies nog verder omhoor gaat, die rand loopt niet meer even schuin als de rest, geeft vast rare problemen...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Geen van ons beide kan een beetje gelijk hebben...

Bewering Sjoerd; het vermogen aan je achterwiel is onafhankelijk van veranderingen aan je overbrenging...

Bewering van mij; precies andersom...

Moet alleen nog ff bedenken waarom ik gelijk heb, ff wachten op een helder moment
smile.gif
...

Greetz.


UUuuh dat zeg ik neit Bart; door een verkeerde afstelling/klote vario etc. kun je misschien de toeren niet halen waardoor je de toerne waarop je topvermogen wordt gehaald ook niet haald, en dus je je topvermogen niet krijgt, maar das hier niet het geval.


Jouw bewering is dat je door een andere vario meer vermogen krijgt, maar das niet waar, zoals ik al eerder zei: je benut het alleen beter...

Snappie het nou? Misschien dat het "verhelderende moment"nu opeens opkomt...?
biggrin.gif


SvR
 
Originally posted by okee:
Dan heeft het dus in principe ook geen zin om een multivar te kopen als je geen andere achterpoelies koopt, je kunt er net zo goed een langere snaar om leggen als alles origineel is......lijkt me trouwens ook niet echt de bedoeling dat hij bij de achterpoelies nog verder omhoor gaat, die rand loopt niet meer even schuin als de rest, geeft vast rare problemen...

Een vario is bedoeld om de toeren constant te houden (duh). Je originele vario doet dat nauwelijks, dus een multivar heeft wel degelijk nut. De standaard achterpoelies van mina zijn ook niet echt geweldig (net als de vario) en daarom is een overrange ook zo relaxt.
 
dat verklaart toch nog niet waarom je harder gaat? ik vindt het maar een beetje een vaag verhaal dat hij bij de achterpoelies "vast nogt wel wat verder omhoog kan"
 
Toch is het zo!!

Een andere snaar (bijv polini)is maar heel klein beetje langer. Hij mag idd iets hoger komen vanachter (zit nu bij mij denk ik nog ongeveer 3 mm onder rand) en op top komt ie van voren ook wat hoger, wat hogere top tot gevolg heeft.

Dit is toch neit zo moeilijk of zo??!!

En BTW, Sjoerdyo heeft gelijk. Een transmissie heeft nix te maken met je topvermogen, het zorgt alleen dat zit vermogen ook daadwerkelijk zo goed mogelijk benut wordt. (variotransmissie doet dit dus niet 100% omdat pk's aan rukas groter zijn dan aan achterwiel)Je topvermogen verandert dus niet door je transmissie te veranderen, alleen de hoeveelheid power er wordt overgebracht van je rukas naar achterwiel.



------------------
J&P tuning
Power on 2 Wheels
 
Originally posted by Raki:
Je topvermogen verandert dus niet door je transmissie te veranderen, alleen de hoeveelheid power er wordt overgebracht van je rukas naar achterwiel.

Eerlijk gezegd boeit het me niet hoeveel vermogen ik aan m'n krukas heb, meer hoeveel aan het achterwiel... Wat heb je aan topvermogen aan je krukas als je overbrenging niet in orde is?

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Eerlijk gezegd boeit het me niet hoeveel vermogen ik aan m'n krukas heb, meer hoeveel aan het achterwiel... Wat heb je aan topvermogen aan je krukas als je overbrenging niet in orde is?

het kan wel interessant zijn om het alle 2 te weten dan weet je hoe efficient je overbrening is(niet erg efficient waarschijnlijk) en of je dit nog makkelijk kan verbeteren of niet.
 
Je kunt aan een Tovami-uitdraaitje ook zien of je overbrenging veel weerstand heeft, een vriend van me heeft een Aerox, en bij hem was de weerstand enorm (stijl aflopende curve), heeft daarna een Speed Drive gemonteerd en z'n MHR Kevlar Belt eruit gegooid...

Oh ja, Gijshouwen, als je toevallig eens bij Twins bent, kun je de curve van die R-ox wel eens bekijken, [aerben] heet de uitdraai (eerste 3 letters staat voor type scooter, tweede 3 letters voor achternaam). Mijn curve heet [nrghor] maar is evenmin spectaculair... Zal hem eens inscannen...

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Oh ja, Gijshouwen, als je toevallig eens bij Twins bent, kun je de curve van die R-ox wel eens bekijken, [aerben] heet de uitdraai (eerste 3 letters staat voor type scooter, tweede 3 letters voor achternaam). Mijn curve heet [nrghor] maar is evenmin spectaculair... Zal hem eens inscannen...Greetz.

waarschijnlijk ga ik als ik mijn carb gemonteerd heb ook ff een uitdraaitje laten maken dus dan zal ik wel ff kijken (btw wat kost dat ook alweer?)
 
2 runs (1* koude motor, 1* warme motor)= fl.50,= omdat het volgens Anthony anders niet rendabel...

Volgens Anthony's boekhouder is het sowieso niet rendabel, omdat er tijdens (en na) het testen weinig echt geproduceerd is... Voor hem levert het meer op om een half uurtje aan een scooter te sleutelen, dan een half uur bezig te zijn met een testbankmeting...

Bel maar wel ff van tevoren, of hij tijd heeft... hij ligt op het moment stil, omdat de buurvrouw het toch wat te bont werd...

Greetz.
 
Back
Top