Polini 3G Minarelli

arkAC

Well-Known Member
Hi
Iemand ervaring met deze Polini 3G koppeling?

polini.jpg

Heb deze koppeling al 2 jaar laten liggen en vind beetje zonde 'm gewoon niet meer te gebruiken.
Reden dat ik 'm niet gemonteerd heb is dat ie vanuit de fabriek wel zo strak staat afgesteld (iets versterkte veren!) waardoor mijn Beta Ark alleen met een bult overtoeren van zn plaats komt...
Krijg die veren er nog geen eens fatsoenlijk uit zo strak.
En vind ik vreemd omdat ie als slechts een versterkte vervangingskoppeling staat vermeld. Hij is ook best zwaar voor een vervangingskoppeling, zou dit ook 't probleem zijn?

Mijn setup:
DR70
Sito
17.5 Dellorto
Power1 5.5gr rollen
Drukveer Malossi geel

Iemand tips?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het is een verbeterde versie van de standaard koppeling.. Zoiets is goed te gebruiken op een setup dat laag toerig is.. Zoals een giet 70cc cilinder of een 50cc giet cilinder setupje.. Zo ver ik kan zien kan je alleen de veertjes ermee aanpassen..

Dus andere veertjes erin is de oplossing..

Wat versta je onder verbeterd: Neem aan dat de koppeling iets meer abuse kan hebben.. Dus die segmenten die erop zitten zitten normaal ook op de race versie..

Kan zijn dat die witte trekveren slapper zijn..
 
Dankje voor de info.
Kan zijn dat die witte trekveren slapper zijn..
De veren die er standaard in zitten zijn al zwaarder, die witte zijn nog sterker... Het wisselen van de veren gaat echt moeilijk zelfs met verentrekker. Normaal is dit geen probleem.

Zoiets is goed te gebruiken op een setup dat laag toerig is..

Zou dus geen enkel probleem moeten zijn op een laagtoerige setup als mijn Ark?
Net even opgezocht, de veren die er in horen zijn deze:

F8F64ADD-A0B4-4535-A06E-180C29284908_289209-0_7572_1.png
_20180817_083051.JPG

Dan ga ik toch maar eens de groene proberen...
 
Anders gewoon eens een ander merk veertjes proberen..

Zoals Omega trekveren passen er ook erin. De afstand is hetzelfde als met een OEM versie..
 
Zoals Omega trekveren passen er ook erin. De afstand is hetzelfde als met een OEM versie..
Maar niet in de 3G...hier zijn speciale (dunnere veertjes) voor.
Omega zal passen in een standaard Minarelli 107mm koppeling, waar deze Polini veren ook gewoon in gaan:

245_012_mini.gif

Veren zijn een stuk dikker waardoor ze zowiezo niet passen en had ik ook al geprobeerd.
Wacht nu op nieuwe set Polini veren (voor 3G) en ga kijken wat die doen...
 
*update*
Na 2 jaar de 3G weer gemonteerd en blijkt met standaard veren toch bijzonder goed te lopen (?)
Eerst Malossi witte drukveer ipv geel geprobeerd en liep super kwam onverwacht goed weg eerste 10m :)
Straks nog even de gele veer terugplaatsen en kijken...
 
Last edited:
En hoe bevalt de koppeling?
Wou hem zelf misschien ook kopen voor mn bws
Wel oké alleen icm Malossi witte drukveer op mijn laagtoerige dr70, meer is niet nodig.
De bijbehorende trekveren zijn overigens niet heel makkelijk te monteren bij deze 3g, is dan natuurlijk ook geen verstelbare 3g...

Uiteindelijk toch maar besloten mijn originele koppeling te gebruiken (met polini veren) loopt net zo goed :)
 
Back
Top