Polijsten uitlaat

covanub

Well-Known Member
Hoi ik ben dus van zin mn uitlaat te polijsten

Heb mn uitlaat dan ook geschuurd en kunnen jullie me adhv de volgende fotos zeggen of het goed is ? :#

(ik ga btw een polijst setje hale bij de brico , hoop dat dit volstaat , kan eventueel pasta bijhalen maar ik bedoel gereedschap :D
http://www.brico.be/wabs/nl/catalogus/p488706/kit-voor-reinigen-polijsten-684-ja.do )

Hier dus de fotos :

DSC04246.jpg


DSC04247.jpg




DSC04249.jpg


DSC04250.jpg


Let wel eens op die hubbeltjes enzo of dat gaan kwaad kan enz :D

is nl de eerste keer dat ik dit doe :p

Grtz covanub
 
Advertisement - register to remove this

wat kan ik er dan tegen doen dat hij niet roest ? :D

en die piemel afhalen ziek niet zitten :p aangezien ik niet echt veel ervaring heb zo'n dingen , zou niet weten hoe ik dat gat zou opvullen :p
 
Dat zuigt wel :p

maarjah , dan zal ik hem gewoon polijsten voor de show zeker :p

dit is trouwens gwn mn originele uitlaat hoor :p

maar uhm , gaat het ook niet helpen als ik kleinere korrel schuur tot zeer klein ?
is er echt niets ? :(
 
Dat zuigt wel :p

maarjah , dan zal ik hem gewoon polijsten voor de show zeker :p

dit is trouwens gwn mn originele uitlaat hoor :p

maar uhm , gaat het ook niet helpen als ik kleinere korrel schuur tot zeer klein ?
is er echt niets ? :(

Ik heb zelf me blok gepolijst tijd geleden , maarja als je dat echt goed schoonhoudt dus elke week ff schoonmaken en eens per maand ofzo ff eraf en weer beetje bijwerken dat werkt wel, tenminste ik heb me blok al half jaar geleden gepolijst , onderhoud het gewoon goed en is nog nergens roest dus ja en heb geen blanke lak gebruikt, maarja je moet wel zin hebben het elke keer schoon te maken!

Korrel van dat schuurpapier maakt niet uit voor of het gaat roesten of niet
 
Kk , dat elke maand mooi kuisen maakt mij niets uit :D

want momenteel heb ik een MK race uitlaat erop staan :D

maar probleem is momenteel politie , wel enkel in de zomer moeten die mannen hun cijfers omhoog krijgen

dus staat de rollerbank wekelijks :p en je kan je voorstellen met die uitlaat rij ik 85 op de auto teller en trek op zoals een beest (vindt ik dan wel persoonlijk :p )

dus wil ik de gepolijste uitlaat in de zomer erop zetten en de racer in de winter :D

Kan je den nog effe snel kijken naar dat polijst setje dat ik de link van had gezet ?

hier heb je hem weer :

http://www.brico.be/wabs/nl/catalogu...sten-684-ja.do
 
Kk , dat elke maand mooi kuisen maakt mij niets uit :D

want momenteel heb ik een MK race uitlaat erop staan :D

maar probleem is momenteel politie , wel enkel in de zomer moeten die mannen hun cijfers omhoog krijgen

dus staat de rollerbank wekelijks :p en je kan je voorstellen met die uitlaat rij ik 85 op de auto teller en trek op zoals een beest (vindt ik dan wel persoonlijk :p )

dus wil ik de gepolijste uitlaat in de zomer erop zetten en de racer in de winter :D

Kan je den nog effe snel kijken naar dat polijst setje dat ik de link van had gezet ?

hier heb je hem weer :

http://www.brico.be/wabs/nl/catalogu...sten-684-ja.do

Dat is juist beter in de winter zonder dat gepolijste, want gepolijst in de winter en met dat zout soms op de weg is dodelijk!

Ik vind dat zelf niet echt chill zoon setje ik werk met schuurpapier, staalwol voor polijsten, polijstpasta, en brasso dat is koperpoets eigenlijk maar dat gebruik ik op het laatst en werkt perfect!

Dit was bij mij het resultaat
pbpic2697472.jpg
 
Ik heb zelf me blok gepolijst tijd geleden , maarja als je dat echt goed schoonhoudt dus elke week ff schoonmaken en eens per maand ofzo ff eraf en weer beetje bijwerken dat werkt wel, tenminste ik heb me blok al half jaar geleden gepolijst , onderhoud het gewoon goed en is nog nergens roest dus ja en heb geen blanke lak gebruikt, maarja je moet wel zin hebben het elke keer schoon te maken!

Korrel van dat schuurpapier maakt niet uit voor of het gaat roesten of niet

Raar zeg dat je blok niet roest. :eek:
Die is van aluminium ;(

En deze uitlaat is dat niet.
 
dus jij wrijft de polijst pasta gewoon in met staal wol ?? :eek:

en in welke volgorde ? eerst polijsten dan koperpoets zeker ?

eerst schuren en dan met lichtere korrel krassen eruit halen zeg maar en dan daarna met staalwol inderdaad polijstpasta dan polijstpasta goed uitwrijven als je dat gedaan heb met koperpoets eroverheen. en nadat de krassen eruit zijn dat steeds herhalen(polijstpasta met staalwol,uitwrijven,koperpoets.)
 
met overnieuwen bedoel je dan op 1zelfde dag een paar keer doen ?

of bedoel je daarmee het 'maandelijks' herhalen en opkuisen ?

Nee het polijstproces dus als je aan het polijsten ben dat net zo lang overnieuw doen tot ie goed glimt en dan is ie klaar!

En daarna goed onderhouden
 
ah kk bedankt voor de snelle hulp :D

morgen naar de winkel achter polijst pasta en koperpoets :D

nog enig advies om te onderhouden ?

ja en die koperpoets heet brasso!

Onderhouden ja goed schoonhouden en als ie minder gaat glimmen weer ff met staalwol en koperpoets eroverheen.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het anders aanpakken, maarja die van mij werkt ook zoals je ziet op de foto.

Succes ermee!

Grtz,
 
Back
Top