poelie vespa si voor 5 km/harder

hertog

FRESH POT!!!!
ewa, klinkt stom maar ik wil gewoon even 5km/h harder het scheelt tog weer een beetje harder. ik heb gehoord dat als je een kleinere poelie neemt dat je top snelhijd hoger is nou wil ik weten welke ik moet nemen

Vespa Si MIX
BROM dus van 45 naar 50 km/h


hoop dat iemand me kan helpen en nog voor meer leuke tips kom maar op.

groet hertog:W
 
Advertisement - register to remove this

Hey moet je even kijken/meten wat voor pouli er nu in zit.
80 is d8 ik standaard,
met een grotere poulie trek je sneller op en een kleinere heb je een hogere top
Maar trek je wel langzamer op.(rijmt)
 
haha lekker man maar bij brommer winkel weten ze het vast wel dacht ik niet maar als je een kleinere poelie neemt trekt hij dat echt veel minder hard op want hij trekt al langzaam op maar ik moet langen stukken rijden dus snelhijd is belangrijker

challa
 
Ja ik had het ook moet je effe mee steppen,
maar die dingen trekken al niet hard op.
Als je dan nog is langzamer gaat laten optrekken:p
Je kan een paar poulies kopen koste niet zo veel
je moet wel ook weer een nieuwe v snaar of je kan je blokje nog naar voren zetten
 
80 is juist helemaal niet standaard , 115 is op een Si standaard dacht ik , of 110. of heel mischien 100.

wil je iets sneller moet je geen 80 nemen , maar eerder 90 , anders krijg je 2 problemen , namelijk dat ie moeilijker wil starten (door de kleinere poelie moet je meer snelheid maken voor de koppeling aanpakt) en hij zal stukken minder trekken.
 
okey mooi nu zij je nog dat ik dan ook een nieuwe V-snaar moet en me blok naar voor moet zetten? waar om en hoe moet dat?? ik heb niet veel ervaring weetje ik maak um wel gewoon zelf maar ik wil geen domme dingen gaan doen.

challa
 
dan heeft ie je een verkeerde snaar meegedaan dus , die van een si is volgens mij anders dan van ciao en citta , volgens mij zit er in bijna alle modellen iets verschil.
 
Back
Top