Plotseling raar geluid tijdens rijden.

Vano

Member
hoi,

Gister avond reed ik rustig van werk terug naar huis toen er uit het niets een kggggggg geluid uit mijn scooter kwam, heb geen idee waar het uit kwam.
wat kan dit zijn?

Betreft een sym orbit50 4akt uit 2011 met 16000 op de teller.
 
Advertisement - register to remove this

Is dat geluid er alleen onder het rijden ? Controleer ook de wiellagers eens , of is het eventjes geweest en hoor je het nu niet meer .
Wat ik en vele mede eigenaren van een Trabant ook wel eens hebben ervaren , is de km teller kabel , die door een tekort aan smering , geluid maakt in de buitenkabel.
 
Is dat geluid er alleen onder het rijden ? Controleer ook de wiellagers eens , of is het eventjes geweest en hoor je het nu niet meer .
Wat ik en vele mede eigenaren van een Trabant ook wel eens hebben ervaren , is de km teller kabel , die door een tekort aan smering , geluid maakt in de buitenkabel.
Nee is ook tijdens stationair en hoor het al wanneer ik de start knop indruk
 
Kickstartkap eraf.
Koppeling en vario er af.
Bendix eraf
Dubbele moer op de vario/krukas.
Boormachine LINKS om op de moer.
Contact aan, rem in en starten met de boormachine.
Nu nog eens luisteren.
 
bendix kwam tijdens rijden naar voor dus kwam tegen starterkrans aan. Scoote rmaakt nogsteefs rare geluiden verder
Post automatically merged:


Hier filmpje tijdens het rijden
 
Als de hele aandrijving er af is en je hebt nóg een raar geluid, zit het in je blok.
Met een stukje tuinslang aan je oor kun je luisteren aan welke kant het zit.
Je kunt ook het handvat van een grote schroevendraaier aan je oor houden en de bek op het blok houden.
Hopelijk zijn het dan geen lagers, maar iscer aan de ontstekingskant iets los of kapot.
 
Inmiddels eindelijl wat tijd gehad om te testen.

Geluid is er nogsteeds als ik overbrenging eraf haal. Kon met tuinslangetje alsnog niet goed horen waar het vandaan kwam. Leek wel beetje in het minder ergens

Klinkt alsof de scooter een beetje gorgeld ook inmiddels. Maar dit is alleen bij gasgeven
 
Oei, dan zit het denkelijk in je motorblokje.
Dan wordt het tijd dat er een expert naar kijkt vrees ik.
Een lange schroevendraaier op het blok drukken en je oor op het handvat. Mss hoor je dan wat.
 
Back
Top