ploffend geluid

JDS

Well-Known Member
ik merk sinds kort een harder lawaai op aan uitlaat. ook maakt de scooter een ploffend geluid soms... uitlaat is al redelijl oud maar heeft volgens mij geen lek... ik merk ook geen vermogen verlies etc... aan wat kan dit liggen? bougie? kleppen? uitlaat? gaat om een 125 scooter
 
Advertisement - register to remove this

hmm. en wat is dit? ken niet veel van 4t.. wat kan ik eraan doen? is dit een grote klus dit reinigen?
 
Je Carterontluchting (gassen ) gaat je Carburateur in , vanaf de Cilinderkop vind je een Slang , die weer op een Filter zit ( een ronde Pot ). dan weer een slang naar je lucht inlaat , ook hangt er een transsparante slang naast je kickstart kap , waar een aftap dopje inzit ... vaak bij achterstallig onderhoud , zit de slang zo wie so dicht ... Witte Smurrie .... dat gaat steeds verder , totdat de Carburateur smurrie mee gaat zuigen .
Dan krijg je plof effecten.
 
maar deze ploft niet constant ook hoor... geleuid situeerd hem eigenlijk rond de demper van de uitlaat... zon flodderend geluid. dit is een orginele uitlaat maar heeft al stevig wat roest zitten... en dit kwam van de 1ne dag op de andere
 
ok.. heb net dat sls systeem is even bekenen en slangen afgekoppeld... buiten wat heel fijn wit stof in de slangen ziet dit systeem er proper uit. Heb alles is gereinigd voor zeker te zij al denk ik dat dit verwerpelijk is. Bougie ook nagekeken en deze is perfect. dan de uitlaat moeren is gecheckt en deze zaten allemaal goed vast. Wat me wel opviel is dat als ik de scooter start en ik hou mijn hand op het uiteinde van de uitlaat deze gwn blijft draaien. Normaal moet deze toch stilvallen niet? Ook als ik met een steeksleutel bv op de demper tik van de uitlaat lijkt het of er niet veel meer demperwol aznwezig is... Zou het dan toch de uitlaat kunnen zijn?
 
ok.. heb net dat sls systeem is even bekenen en slangen afgekoppeld... buiten wat heel fijn wit stof in de slangen ziet dit systeem er proper uit. Heb alles is gereinigd voor zeker te zij al denk ik dat dit verwerpelijk is. Bougie ook nagekeken en deze is perfect. dan de uitlaat moeren is gecheckt en deze zaten allemaal goed vast. Wat me wel opviel is dat als ik de scooter start en ik hou mijn hand op het uiteinde van de uitlaat deze gwn blijft draaien. Normaal moet deze toch stilvallen niet? Ook als ik met een steeksleutel bv op de demper tik van de uitlaat lijkt het of er niet veel meer demperwol aznwezig is... Zou het dan toch de uitlaat kunnen zijn?

Misschien is de uitlaat pakking kapot.
 
uitlaat is al redelijk oud maar heeft volgens mij geen lek...

Haal hem eens eraf en bekijk hem eens goed.. Want dan hoef je er geen `volgens mij` van te maken..

Er kan zomaar ergens een klein gaat zitten die jij nooit goed zal kunnen zien..
Als je de uitlaat eraf haald, dan pas kan je conclusies opmaken..

EDIT.. He het was toch de uitlaat..
 
Haal hem eens eraf en bekijk hem eens goed.. Want dan hoef je er geen `volgens mij` van te maken..

Er kan zomaar ergens een klein gaat zitten die jij nooit goed zal kunnen zien..
Als je de uitlaat eraf haald, dan pas kan je conclusies opmaken..

EDIT.. He het was toch de uitlaat..
yup idd, ineens hard lawaai tijdens rijden, bleek stuk aan pijpje afgebroken te zijn, Iso wol in demper was ook bijna totaal weg van ouderdom. Rijdt terug zo zacht als een zonnetje nu.
 
Back
Top