Ploffen uit uitlaat...

AeroXJunkii

Drunk with a gun
Hey mensen,

Een maat van me heeft een aerox en is gevallen en sindsdien rijd hij niet goed meer. Er zit een klein deukje in zijn uitlaat maar daar ligt het niet aan.

Als hij alleen rijd is er niets aan de hand alleen zakt ie soms een beetje weg en reed ie niet meer zo hard als eerst. Maar zodra we met zn 2e rijden komen er ploffen uit de uitlaat. Dus wij kijken grotere sproeier erin . Ook ff vsnaar en drukveer veranderf want dat was niet goed meer. Dus wij rijden en nog deed ie ploffen. Ik denken en ik dacht misschien ligt het aan zijn bobine of ontsteking want we hebben bij overbrenging gekeken en niets was echt gaar.

Zouden jullie weten wat het zou zijn ? thanks :D
 
Advertisement - register to remove this

nieuwe bougie net ook nog erin gedaan, sorry vergeten ( hij startte eerst ook niet meer ) nu dus weer wel, hoe kan ik kijken of die bobine kapot is of ontsteking ?

Met die kleine sproeier was de bougie wit en nat dus heb nu 84 erin gedaan ( 4 groter ) en nu is hij mooi koffie bruin...
 
dragsterlover said:
als bobine kapot dan vonkt de bougie niet meer :rolleyes:

Das dus bullshit, maat van mij heeft er 2 thuis liggen waar wel mee te rijden valt en toch mee ploft. Met zijn MHR haalde die bij eentje daar nog ploffend snelheden over de 100km/h mee
 
de meeste ontstekingen , bobines en cdi's doen het als ze kapot zijn helemaal niet meer , er zijn uitzonderingen.

bij een bobine is het nog weleens zo dat er een wikkeling kapot is en die dus onregelmatig toch contact maakt , of de wikkeling ligt bloot (beschermlaag beschadigd) waardoor hij koud geen kortstluiting maakt maar zodra hij warm word uitzet en dan wel contact maakt.

maar vaak doet ie het helemaal niet meer.
 
Back
Top