ploffen uit uitlaat en inhouden

normon joachim

Well-Known Member
ik heb een probleem met mijn scoot als ik volgas rijd ploft hij soms uit de uitlaat en aan ongeveer een 60km/h houd hij soms een paar seconden in en gaat hij dan weer voluit... mijn luchtvijs van min carburateur is kapot en daardoor moet er een grotere sproeier in... kan dat daaran liggen of niet? de dealer heeft mij ook al gezegd dat het kan zijn dat mijn bobijn kapot aan het gaan is. en dan nog an een vriend heb ik gehoord dat dat kan zijn omdat mijn keerring aan de variokant er niet meer goed inzit of lekt...
grt norre
 
Advertisement - register to remove this

Keerring zou kunnen, maar ik zou eerst proberen een kleinere sproeiers te monteren, en er een nieuw bougietje in te doen, ik denk dat je bougie vet is geslagen door een te grote sproeier. Je dealer probeert je gewoon een bobine te verkopen, want de kans is zeer klein dat het daardoor komt.
 
heb al twee nieuwe bougie's geprobeerd... maar als ik kleiner ga in sproeier rijd hij niet meer goed... het is omdat die luchtvijs kapot is. zal binnenkort nieuwe carbu kopen. maar kan het ook aan de ontsteking liggen?
en massa heb ik ook al bijgetrokken.
 
ploffen uit de uitlaat wijst meestal op een niet goed werkende ontsteking in combinatie met een te rijk mengsel waardoor de bougie's kapot gaan. Bij bobines is het meestal zo, ze doen het wel, of ze doen het niet. Als een scooter wel loopt, maar af en toe een plofje geeft wijs het meestal op een bougie, aangezien dat niet het geval is kan je een bobine proberen. Kijk of je er een kan lenen van iemand...
 
Je kan nooit weten of het de keerring aan de variozijde of aan de ontstekingszijde is. Daarnaast heeft een lekke keerring echt niets met een kapotte vario te maken :D Of jij hebt het verhaal verkeerd gehoord, of die vriend van jou is keihard genaait! :)
 
ditech spel said:
volgens mij is het de keering aan de vario iemand die ik en had net hetzelfde en hij mag heel zen vario vervangen!


dat is dom gelul , als je keerring eruit ploft is ie in 1 keer en doet het niet meer , waarom zou je er dan een nieuwe vario in moeten zetten :?
 
ditech spel said:
volgens mij is het de keering aan de vario iemand die ik en had net hetzelfde en hij mag heel zen vario vervangen!


dat is dom gelul , als je keerring eruit ploft is ie in 1 keer en doet het niet meer , waarom zou je er dan een nieuwe vario in moeten zetten :?

de keering kan nog niet eens in de buurt van de vario komen btw..
 
*k zet het maar ff hier neer aangezien er hier ook over gepraat word*
Als je krukaskeering lek is aan de variokant, is het dan normaal dat er dan overal olie/v-snaar/troep tussen zit(bij de vario enzo)? iig een zwart plakkerig prutje? En maakt ie dan een geluid alsof de bougie er niet inzit?

mvg Ewoud
 
van die troep zou wel eens kunnen want een keerring zorgt dat waneer je druk wilt opbouwen om het mengsel naar de spoelers te " pompen " dat het gat van de krukas en blok toegedicht is zodat het mengsel er niet langs daar uit zou kunnen gaan maar waneer dat hij eruit ligt kun je geen druk meer opbouwen en gaat het mengsel langs daar het carter in en gaat hij uiteraard niet meer aan. correct me if i'm wrong?

en van dat geluid zou wel kunnen maar kan het niet met zekerheid zeggen wan heb het zelf nooit meegemaakt/ getest :)
 
Ik heb twee keer precies het zelfde gehad, eerste keer was het de bobine en tweede keer dacht ik ook weer de bobine maar het bleek de bougie en de bougiedop te zijn.
Ik denk wel dat het aan de ontsteking ligt.
 
Back
Top