Plek voor kenteken

Sr street Luc

Vieze poater!
Ik wil graag een underseat van BCD kopen voor op mijn aprilia sr, en nu wil ik mijn kenteken op mijn carterkap vastmaken met dit ding:
15505g.jpg

Mag dit? Kan oom agent hierover gaan zeiken?

Bedankt,
Luc

Advertisement - register to remove this

Ja daar kan hij een boete voor geven ;) , zit ook geen verlichting e.d. bij daarom is het ook onduidelijk te lezen..:)

verlichting van kenteken is pas verplicht bij scooters verkocht na 1januari 2007.
maar ik mocht mn kenteken ook daar zetten mits ik verlichting erbij maakte, heb ik nu ook gedaan. Het was alleen niet aan te raden want als je bij een aanrijding extra letsel veroorzaakte door die plaat zou de verzekering daar niet blij mee zijn.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat ik ooit nog aangehouden ga worden en ik het verhaaltje dan uit moet leggen. er zijn namelijk ook agenten die er gewoon metteen een bon voor uitschrijven.

Kunnen ze je zo niet ook een boete geven voor teveel en verkeerde kleur licht aan de achterkant?

Maar toch bedankt voor de foto's, je hebt dus gewoon een led strip onder je kenteken gezet?

4 witte ledjes aan elkaar gesoldeert en daaronder gelijmt. nee in het echt is het niet echt storend veel, tis gewoon duidelijk.

ik heb ook nog een vraag over dit onderwerp:

ik heb hier mijn kenteken zitten:

dsc00554wk7.jpg

dus als ik daar ook verlichting bij maak dan zou het dus mogen?

hij zit tevens ook in de mediaan van het achterwiel..

dat steuntje ziet er lomp uit joh, kats lelijk, het kan veeeel makkelijker en sneller, gewoon alu stripje van 10cm, ombuigen, vastschroeven, klaar
ik maak nu wel ff foto's :)

/edit

-stripje afzagen van ongeveer 7cm
-ombuigen bij 1.5 of 2cm.
-bij de korte kant gaatje boren van ongeveer 0.5cm (voor carterboutje)
-bij lange kant moet je zelf ff kijken hoe grote gaatjes je moet boren (zo klein mogelijk)
-liefst veerringen erachter, anders kan het lostrillen.
kost nix en met kwartier klaar

[ir]http://img441.imageshack.us/img441/6921/img4060ui5.jpg[/ir]

[ir]http://img142.imageshack.us/img142/1609/img4063ca9.jpg[/ir]

Last edited:
ik heb ook nog een vraag over dit onderwerp:

ik heb hier mijn kenteken zitten:

dsc00554wk7.jpg

dus als ik daar ook verlichting bij maak dan zou het dus mogen?

hij zit tevens ook in de mediaan van het achterwiel..

Nope, als je op je scooter zit zakt hij in en is het niet meer goed te zien.
Bovendien moet je kenteken officieel boven je wiel zitten, en niet achter je wiel zo als jij het hebt dus. Mij kostte het 50 euro.
Het moet namelijk niet alleen recht van achter leesbaar staan maar ook deels vanaf de zijkant, in dit geval zit aan de linker kant je veer er dus ook voor.

Als je je kentekenplaat gewoon boven je achterwiel plaatst zoals die origineel zit dan schijnt het licht van je achterlicht er 9 van de 10 keer op.

Als je um verder naar achter plaatst of op je carterkap zit ie dus niet meer boven je wiel en heeft geen verlichting meer en loop je gewoon kans op een boete.

Back