This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Playstation2 kapot?

Bas

Administrator
Staff member
Hoi,

Ik heb dus het volgende probleempje.
Het begon als volgt, me ps2 begon geen games meer te lezen, opzich geen ramp, aangezien ik er voornamelijk dvd's op keek, en die deden het nogwel gewoon. Maar nu doet ie ook geen dvd's meer. Aangezien de garantieperiode allang voorbij is, vroeg ik me af waar ik z'n ding kan laten maken?

Of misschien een andere oplossing, hebben mensen ervaring met z'n "schoonmaakcd" dus die je lenzen schijnt te reinigen?

Of als iemand ook dit probleem gehad heeft en een oplossing ervoor weet hoor ik het graag.
 
Gebruik je vaak gebrande spellen en heb je een modchip ?

een vriend van me namelijk wel en toen gingen we weer es een origineel spel spelen. en toen ging die DVD-drive een heel raar zoem geluid maken en toen kwam er de hele in beeld "trouble reading GTA III DVD" heb jij dat ook ofniet ? die gast heeft er toen een nieuwe modchip in laten zetten als het goed is.
 
Ik had hetzelfde met PSX1 ooit.......het lasertje was gewoon vuil, schoongemaakt met wattestaafje en een chemisch goedje
 
als je ps2 echt niet niet meer doet kun je contact opnemen met sony en dan krijg je voor 100 euro thuis een nieuwe bezorg (nemen ze de oude mee)

grtz
 
dat is onder garantie volgens mij...vriend van me kon alleen nog maar cd's lezen met blauwe kant erop de witte niet meer misschien bij jou ook t probleem? hij had nog garantie dus kreeg hij een nieuwe thuis en de oude werd meegenomen iig suc6 ermee
 

nee is ook als de garantie voorbij is...ik heb het zelf meegemaakt.
 
Hmm, tnx voor de reakties allemaal.
Ik ga eerst z'n reinigings cd proberen. PS2 is niet omgebouwd ofzo, en geen gebrande spellen ofzo.

Dus eerst ff de schoonmaak cd proberen en daarna anders een nieuwe voor 100 euro.

Tnx

--oeps, femke was nog ingelogd (freezer) ---
 
Ik zou het zelf mn lens nooit schoonmaken met een reinigings cd. Deze cd's zijn bedoelt voor in een Audio deck. Vaak word een audio cd met 1 a 2 speed gelezen, de borsteltjes vegen dus langzaam je lens schoon. Ik weet niet op hoeveel speed je playstation DVD-ROM draait, maar waarschijnlijk ligt deze snelheid een stuk hoger. Je loopt dus meer risico dat je je lens beschadigt.

Als je er bij kan komen, gewoon met een zacht en vooral schoon doekje voorzichtig schoonmaken...
 

Kan je niet bijkomen ZONDER je ps2 open te maken.. CD gaat via een laadje naar binnen...