Plasti Dip

Nee nog niet haha, heb het nog maar 2x een kwartiertje gedaan met 3 personen in de pauze @ work :p Maar dat doen we alleen als het zonnetje schijnt, nu ligt er alleen maar sneeuw.. Als het warm weer is en het zonnetje staat erop komt het er ook een stuk makkelijker vanaf! Ik zal van het weekend eens een foto'tje maken hoe ik nu rond rijd, het is eigenlijk diep triest :p
 
echt ik snap er de natte ballen niet van dat da zo strak word, ik heb laatst ook een audi gespoten op lucht en da spul leek al droog te zijn voorda t op de auto zat,, twas 17 graden,, 1 op 1 verdunt.. en je zag allemaal droge slierte etc.. contact gehad me plastidip,, die snapte er geen zak van.. ik ook nie..
 
Heb je wel daadwerkelijk 1 op 1 verdunt? En waarmee? Slierten krijg je eigenlijk pas als je het amper verdunt.
Dat had ik bij de Lupo ook gedaan, toen had ik 1 liter thinner op 4 liter Plasti Dip. Laatste keer 4 liter verdunner op 4 liter Plasti Dip en het werd super strak.
 
Die dudes zeggen dat ze eigen plastidip chrome en parelmoer hebben ontwikkeld. Heb ze maar gemailed, dat is best wel WTF du jour. Ze zitten ook bij mij om de hoek, dus misschien morgen langs rijden.
 
we verdunde gewoon met thinner.. en echt 1op1 via een maatbeker..
pas toen we 1op1.3 ofzo gingen mengen werd het iets beter..
 
Parelmoer, kameleon, zelfs Plasti Dip die op temperatuur van kleur veranderd heb ik al gezien :)
Ik ben wel benieuwd naar chrome PD!

Zelf heb ik ook een leuk idee, die ik nog niet eerder voorbij heb zien komen. Binnenkort meer ;)

@Vinnie, Plasti Dip thinner? Van de vele (en dat zijn er echt veel) verkochte gallons heb ik nog nooit gehoord dat dit gebeurd na goed te hebben verdund. Thinner/verdunner zorgt ook voor een langere droogtijd. Ook ben ik op Amerikaanse fora gaan zoeken, maar ben ik dit probleem ook nog niet tegen gekomen? Jullie hebben het met een HVLP spuit gespoten? Was die wel goed ingesteld?
 
geen plastidip thinner,, gewoon regeliere spuit op 3 bar ingangsdruk en zeer lage uitgangsdruk ( vandaar mijn verbazing naar het filmpje, bij hogere druk was het nog vele maalen erger )

ik ga(/hoop) deze week mijn eigen auto even pakken met wat dip die ik nog overheb,,, dit gewoon in de spuitcabine om mijn werk en dan met thinner die we bij normale thinnerlakken ook gebruiken ( geen bouwmarkt thinner dus ) en dan eve kijken
 
tenzij ( en daar ben ik een heel klein beetje bang voor ) dat het eerste blik vervuild was moet het haast wel dat ik zelf iets fout heb gedaan,, alleen ik zou niet weten wat.. aangezien we precies hebben gedaan als alle anderen.. ik had geen ervaring met plastidib maar heb wel veel ervaring met normale lakken.. maar dit had ik niet verwacht
 
Je moet ook thinner hebbem zonder een bepaald toevoegmiddel staat me bij? Volgensmij hebben de meeste thinners vd bouwmarkt dit toevoegmiddel erin zitten? Zou het daar nog aan kunnen liggen?
 
Je moet ook thinner hebbem zonder een bepaald toevoegmiddel staat me bij? Volgensmij hebben de meeste thinners vd bouwmarkt dit toevoegmiddel erin zitten? Zou het daar nog aan kunnen liggen?

aceton vrije thinner..
maar is vrijwel nergens te krijgen.. of het staat er niet op maar zit er wel in (grote verpakking staat het niet op vermeld, kleine verpakking wel. Lijkt me zelfde spul?)
 
De thinner van JD/Plastidip is aceton vrij :+ haha
Uhm als het van hetzelfde merk is is er denk ik geen verschil tussen 1 en 2,5L... Maar misschien ligt het dus aan de thinner probeer mee te denken haha :p
 
ik zie dat ze spuiten met wagner verf spuit... die hebben doorgaans een vrij grote nozzle erop... misschien dat dat 't is? lijkt mij vrij dikke spul, als je dan met te kleine nozzle spuit, moet je veel verdunnen waardoor 't te snel opdroogt?
 
Melv je blijft ook een boer he :p

Hahahahha :#

rh3e6g.jpg


:z
 
Last edited:
ik zie dat ze spuiten met wagner verf spuit... die hebben doorgaans een vrij grote nozzle erop... misschien dat dat 't is? lijkt mij vrij dikke spul, als je dan met te kleine nozzle spuit, moet je veel verdunnen waardoor 't te snel opdroogt?

ik heb mijn auto ook gespoten met zon Wagner ding..
gaat prima hoor,, alleen hoe ze het zo fucking strak kijken weet ik niet.. ik heb toch een klein beetje structuur erin.
misschien komt het omdat het dan nog iets te dik is geweest ?
 
De Kia die ik pas geleden mat zwart heb gemaakt die heb ik met een Wagner W550 gespoten (kleinste model) en het is echt strak geworden. Ik ben verder geen pro ofzo, integendeel.

B704B472-4CD9-41E5-A09E-1552462EB3F0-1255-000000CDC54D82AF_zps7b6d5209.jpg


Misha; trek maar wat info bij ze los :# en doe Dmitry de groeten.
 
Back
Top