plaatsing nozzle ?

Harjo

Dijkman Crew
Nx nozzle in de boosterpoort tappen, zodat je rechtstreeks inspuit in de cil.


Heb al verscheidene "kenners" met het idee gecofronteerd.
1 persoon melde me dat hij zijn nozzle onder het membraan heeft geplaatst, resultaat was een veel stabieler mengsel en vermogen.

Voordelen imo zijn:

- je kunt de nozzle richten op de manier die jezelf wilt. Als je dit goed doet kun je spoelverlies tegengaan.
-zodra er nx ingespoten word in de boostpoort ontstaat er imo achter de nozzle in het carter een onderdruk zodat daar harder mengsel aangezogen word ( denk aan het zuigen aan een rietje)
evt gaatjes in de zuiger boren ter hoogte van boosterpoort.
-nx heeft minder tijd om opgewarmd te worden door het carter, gevolg: nx koelt het verse mengsel, nx koelt de zuiger en kop( weet niet cker of dit laatste positief is ivm met ongelijke uitzetting van de zuiger door de warmte)

Het enige ohbstakel is:
- heeft het mengsel wel tijd om zich goed te mengen met de nx.

Graag jullie kijk hierop

Thx thijs ;)

__________________
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat als je de nozzle bij de booster plaatst , dat je dus idd last krijgt van een ongelijke uitzetting . Bovendien denk ik , dat als je je knopje lang genoeg indrukt , gewoon een deel van je wand haast begint te bevriezen .
Ook zou naar mijn idee het gas niet echt kunnen mengen met het mengsel . Al zou dat naar mijn idee ook niet zo erg zijn als het samengedrukt word tussen kop en zuiger .

Ik zou iig niet voor die plaats gaan:).
 
Ik denk dat als je de nozzle bij de booster plaatst , dat je dus idd last krijgt van een ongelijke uitzetting . Bovendien denk ik , dat als je je knopje lang genoeg indrukt , gewoon een deel van je wand haast begint te bevriezen .
Ook zou naar mijn idee het gas niet echt kunnen mengen met het mengsel . Al zou dat naar mijn idee ook niet zo erg zijn als het samengedrukt word tussen kop en zuiger .

Ik zou iig niet voor die plaats gaan:).


je zuigerveren kunnen altijd wel een beetje opvangen van de uitzetting..
 
zet je nozzle dan bijvoorbeeld in het carter vlak voor de boost poorten. Dan heeft het iets minder direct contact met de zuiger en het mengen van het mengsel heeft ook iets meer tijd...
 
Joel melde mij dat je waarschijnlijk last kreeg van de drukgolven in het carter.
Mijn oplossing hiervoor is:
De boostpoort in het carter dichtmaken.
Zo heb je geen last van de drukken in het carter, en de zuiger sluit de poort in de cil af als het nodig is zodat er een onder/over druk in het carter gecreeerd kan worden.(mijns inziens nagenoeg dezelfde openings en sluitingstijden als het membraan)
Zijn er verder nog mensen met (praktijk)kennis die behoefte hebben om hier te reageren?
 
Last edited:
Ik weet niet hoe snel het zaakje afgekoeld wordt, maar kan dit geen gevolgen hebben met het uitzetten of krimpen van bepaalde delen door de snelle temperatuurswisseling?
 
Ik weet niet hoe snel het zaakje afgekoeld wordt, maar kan dit geen gevolgen hebben met het uitzetten of krimpen van bepaalde delen door de snelle temperatuurswisseling?


Denk dat dit wel meevalt, spuit je het bijv bij het membraan in, dan word het rechtstreeks op je krukas/ big end ingespoten, dit heeft naar mijn weten ook nooit problemen opgeleverd.
 
Bij de zuiger en het kopje wordt het een stuk warmer als bij je membraan hoor. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen. Misschien dat het kopje krom gaat trekken ofzo?
 
ik denk dat dit wel kan hoor. Gezien het dan dichtbij de ''directe'' ontploffing zit, lijk het mij dat het dan juist sneller warm word. en omdat het(nozzle) dichterbij zit word het sneller kouder. kortom ik denk dat het mengsel wel stabiel zal blijven. Alleen mischien een bevroren bougie?
 
Een mooi ik denk topic;

Ik denk (dan ook maar) dat je een hele gekke vulling gaat krijgen omdat je mengsel direct in je boostpoort gaat spuiten.

Je zult het moeten testen :)
 
harjo, mijn ideën heb je al gehoord over de plaatsing van de nozzle, we kunnen evt de verschillende dingen wel gaan testen.

Ikzelf heb een plaatje tussen mij membraam en spruitstuk van 10mm dik, dit heeft tot nu toe aaltijd goed gewerkt. Wat bevriezen betreft dit is bij mij maar 1 keer voorgekomen en ook meteen goed ook, de hele carb was namelijk bevroren wat wil je ook als je 20 sec t gas erop houdt :D
 
Back
Top