Pitbike´s -10pk 2010

Status
Not open for further replies.

wimgrob

Well-Known Member
Tijdens de vergadering van 15 November in Zoetermeer is het duidelijk geworden dat de -10 pk klasse in de vorm van de afgelopen jaren niet zal worden voortgezet.
Dit nadat min of meer toegezegd was dat het tech. reglement voor 2010 nauwlijks veranderingen zou ondergaan.
Dit door het ontbreken van een testbank.
Denk dat als er ECHT naar een oplossing voor het vinden van een testbank gezocht wordt dit zeker kans van slagen heeft.
De nieuwe regels zoals voorgesteld en welke ter goedkeuring naar de MON gaan zijn ongeveer zo:max 160cc met nader te bepalen restrictie op de inlaat.
Dit is volgens mij de doodssteek voor deze klasse.
Je moet heel veel aanpassen om je blok met een vlakke plaat van 2mm dik met een doorlaat van 15mm(nog nader te bepalen ) goed te laten lopen.
Alle mensen die in deze klasse willen gaan rijden en hebben gereden hebben NIETS meer aan hun oude blokken en kunnen weer bij nul beginnen, velen hebben voor 2010 al nieuwe spulletjs gekocht.
Daarbij komt het dat er bij veel mensen de technische kennis ontbreekt om de nieuwe regels toe te passen op hun blok en wordt juist de opstap naar deze klasse onnodig hoog.
Waarom niet als bij het Engelse LLRRC waar wordt gereden met verzegelde blokken en voorgeschreven carburateur?
Deze 125cc blokken kosten nieuw en compleet met carburateur €600,- en leveren ongeveer 12pk aan het achterwiel.
Een andere optie is 125cc alles vrij en een carburateur met een max. doorlaat van 20mm en geen 4kleps koppen en Japanse blokken.
Beide voorstellen hebben het voordeel dat er GEEN testbank nodig is en er makkelijk controle kan worden uitgevoerd en 90 procent van de rijders zijn oude blokje kan houden met maar weinig aanpassingen ,dit laatste bij het voorstel 125cc alles vrij muv de carb.
Moest me toch even van het hart als klassevertegenwoordiger van de(voorheen)-10pk klasse.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

waarom heb je dit op de vergadering niet voorgesteld Wim?
Had zeker een kans van slagen denk ik en als RV had je dit aan moeten kaarten. Zeker als je andere alternatieven hebt die al ergens anders gebruikt worden.
 
We kunnen altijd nog er over hebben welke oplossing we gaan vinden om de -10pk te behouden, maar het is wel wat vinnie zei; waarom heb je niks op de vergadering hierover gezegd?
 
niets gezegd?

We kunnen altijd nog er over hebben welke oplossing we gaan vinden om de -10pk te behouden, maar het is wel wat vinnie zei; waarom heb je niks op de vergadering hierover gezegd?
Heb zeker gezegd dat er andere alternatieven zijn b.v. kijk naar de Belgische reglementen, maar werd ook erg OVERVALLEN door deze wel erg ingrijpende veranderingen, dat terwijl er eerdere berichten waren dat het reglement niet of nauwlijks gewijzigd zou worden voor 2010, dit verklaard waarschijnlijk de lage opkomst ,er veranderde toch bijna niets?
Vandaar dat er ook weinig weerwoord was.
Het nieuwe reglement is alleen maar ingevoerd omdat er volgens de SBO geen testbank voorhanden is, weet ook wel is lastig om hem mee te slepen en om iemand te vinden om hem te bemannen en de eventuele kosten.
Maar een testbank moet toch te regelen zijn?
Moet hierdoor een erg mooie klasse zo triest eindigen?
Na de vergadering met diverse verontruste pitbikers contact gehad en daaruit zijn de nieuwe voorstellen gekomen.
 
Last edited:
Ik vind het jammer dat je het Forum weer als middel gebruikt terwijl je aangegeven had dat je dit zelf ook onprettig vind. Mij mailen was een betere oplossing!

In mijn ogen is het zaak dat je even met Hans contact opneemt en het met hem doorneemt hij is in mijn ogen technisch de beste man om mee verder te praten.
 
Heb zeker gezegd dat er andere alternatieven zijn b.v. kijk naar de Belgische reglementen, maar werd ook erg OVERVALLEN door deze wel erg ingrijpende veranderingen, dat terwijl er eerdere berichten waren dat het reglement niet of nauwlijks gewijzigd zou worden voor 2010, dit verklaard waarschijnlijk de lage opkomst ,er veranderde toch bijna niets?
Vandaar dat er ook weinig weerwoord was.
Het nieuwe reglement is alleen maar ingevoerd omdat er volgens de SBO geen testbank voorhanden is, weet ook wel is lastig om hem mee te slepen en om iemand te vinden om hem te bemannen en de eventuele kosten.
Maar een testbank moet toch te regelen zijn?
Moet hierdoor een erg mooie klasse zo triest eindigen?
Na de vergadering met diverse verontruste pitbikers contact gehad en daaruit zijn de nieuwe voorstellen gekomen.

Dan heb ik liggen slapen :z... Ik heb geen idee met testbank, alleen dat er dan iemand hier tijd en middelen voor moet hebben om maar iedere keer te komen (teminste dat is wat ik heb begrepen)..

Nee ik vind niet dat deze klasse moet eidigen, maar wat tim al aan geeft misschien even contact opnemen met Hans???
 
Maar een testbank moet toch te regelen zijn?

Ik denk dat je dit iets te makkelijk ziet?
Een testbank is zeker niet zomaar even te regelen, xsh stond eerst altijd met de bank op de races maar die zaak is gestopt. Verder weet ik helemaal niemand die het ziet zitten om op zijn vrije zondag het hele land door te racen met een testbank achter in zijn bus. Wij hebben thuis een bank maar zien het zeker niet zitten om deze telkens in en uit te laden, die dingen zijn nog eens loodzwaar. Een testbank kopen door de sbo is helaas ook geen optie, omdat er een extra bus voor aangeschaft moet worden om hem te vervoeren en een nieuwe testbank rond de 7000/8000 euro kost. Ik zal verder ook niemand weten op de race die zijn testbank kan en wil mee nemen. Als dit niet te regelen is dat houdt het toch eigenlijk een beetje op? Ik snap dat het niet leuk is voor de klasse maar ik zie helaas geen oplossing.....

Maar zoals Tim al zegt, had hem even gebeld of had contact opgenomen met Hans van Wijk
 
Last edited:
Wim heeft gister avond mij persoonlijk gebeld.. 'verslagje' darvan heb ik op het crew forum gezet.. daar gaan we even verder discussieren :)

Wim heeft alle goede bedoelingen met het online zetten van dit stukje!
 
daar hebben wij niks aan crew forum.Zet het gewoon hier op het forum
is de de kloterij niet zo begonnen
 
aan een discussie die uitloopt op niets hebben wij ook niets en worden we ook niet wijzer van..zo leert de ervaring tenminste..

als je opmerkingen hebt stap je naar je rijders vertegenwoordiger toe, daar leg je je verhaal neer en die meld het uiteindelijk bij mij.. zoals het ook deze keer gegaan is..

binnen de crew wordt er op dit moment gezocht naar een passende oplossing en wanneer die er is wordt deze bekend gemaakt..
 
Ondertussen kan ik melden dat een besluit is genomen en dit weinig tot geen impact heeft op het materiaal en de huidige rijders!
 
Erwin ik ga ze nu indienen bij de MON.
Dat wil niet zeggen dat ze geaccepteerd worden, maar daar ga ik wel van uit.
Ik ga ook nu de notulen definitief maken, met de toevoeging hiervan en daar valt de wijziging dus ook al in te lezen.
 
De kogel is door de kerk.

De regels worden als volgt opgenomen in het reglement:
"Wijzigingen -10pk:
-Cilinderinhoud t/m 150cc Ipv 160cc
-Inlaat beperkt door platte plaat van 2mm dik met één 15mm rond recht gat, dat wil zeggen zonder conus of andere manieren om de flow te bevorderen, als doorlaat. Deze plaat is geplaatst tussen carburateur en kop.
(voor 15mm is gekozen met behulp van de ervaring die Hans van Wijk met testen heeft opgedaan)

Wijzigingen Open:

-Cilinderinhoud t/m 160cc Ipv 190cc.

de rest van de reglementen blijft zoals het nu is.


Wim zou je dit topic op slot kunnen gooien?

Voor vragen stuur een mailtje naar info@stichtingsbo.nl
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top