wimgrob
Well-Known Member
Tijdens de vergadering van 15 November in Zoetermeer is het duidelijk geworden dat de -10 pk klasse in de vorm van de afgelopen jaren niet zal worden voortgezet.
Dit nadat min of meer toegezegd was dat het tech. reglement voor 2010 nauwlijks veranderingen zou ondergaan.
Dit door het ontbreken van een testbank.
Denk dat als er ECHT naar een oplossing voor het vinden van een testbank gezocht wordt dit zeker kans van slagen heeft.
De nieuwe regels zoals voorgesteld en welke ter goedkeuring naar de MON gaan zijn ongeveer zo:max 160cc met nader te bepalen restrictie op de inlaat.
Dit is volgens mij de doodssteek voor deze klasse.
Je moet heel veel aanpassen om je blok met een vlakke plaat van 2mm dik met een doorlaat van 15mm(nog nader te bepalen ) goed te laten lopen.
Alle mensen die in deze klasse willen gaan rijden en hebben gereden hebben NIETS meer aan hun oude blokken en kunnen weer bij nul beginnen, velen hebben voor 2010 al nieuwe spulletjs gekocht.
Daarbij komt het dat er bij veel mensen de technische kennis ontbreekt om de nieuwe regels toe te passen op hun blok en wordt juist de opstap naar deze klasse onnodig hoog.
Waarom niet als bij het Engelse LLRRC waar wordt gereden met verzegelde blokken en voorgeschreven carburateur?
Deze 125cc blokken kosten nieuw en compleet met carburateur €600,- en leveren ongeveer 12pk aan het achterwiel.
Een andere optie is 125cc alles vrij en een carburateur met een max. doorlaat van 20mm en geen 4kleps koppen en Japanse blokken.
Beide voorstellen hebben het voordeel dat er GEEN testbank nodig is en er makkelijk controle kan worden uitgevoerd en 90 procent van de rijders zijn oude blokje kan houden met maar weinig aanpassingen ,dit laatste bij het voorstel 125cc alles vrij muv de carb.
Moest me toch even van het hart als klassevertegenwoordiger van de(voorheen)-10pk klasse.
Dit nadat min of meer toegezegd was dat het tech. reglement voor 2010 nauwlijks veranderingen zou ondergaan.
Dit door het ontbreken van een testbank.
Denk dat als er ECHT naar een oplossing voor het vinden van een testbank gezocht wordt dit zeker kans van slagen heeft.
De nieuwe regels zoals voorgesteld en welke ter goedkeuring naar de MON gaan zijn ongeveer zo:max 160cc met nader te bepalen restrictie op de inlaat.
Dit is volgens mij de doodssteek voor deze klasse.
Je moet heel veel aanpassen om je blok met een vlakke plaat van 2mm dik met een doorlaat van 15mm(nog nader te bepalen ) goed te laten lopen.
Alle mensen die in deze klasse willen gaan rijden en hebben gereden hebben NIETS meer aan hun oude blokken en kunnen weer bij nul beginnen, velen hebben voor 2010 al nieuwe spulletjs gekocht.
Daarbij komt het dat er bij veel mensen de technische kennis ontbreekt om de nieuwe regels toe te passen op hun blok en wordt juist de opstap naar deze klasse onnodig hoog.
Waarom niet als bij het Engelse LLRRC waar wordt gereden met verzegelde blokken en voorgeschreven carburateur?
Deze 125cc blokken kosten nieuw en compleet met carburateur €600,- en leveren ongeveer 12pk aan het achterwiel.
Een andere optie is 125cc alles vrij en een carburateur met een max. doorlaat van 20mm en geen 4kleps koppen en Japanse blokken.
Beide voorstellen hebben het voordeel dat er GEEN testbank nodig is en er makkelijk controle kan worden uitgevoerd en 90 procent van de rijders zijn oude blokje kan houden met maar weinig aanpassingen ,dit laatste bij het voorstel 125cc alles vrij muv de carb.
Moest me toch even van het hart als klassevertegenwoordiger van de(voorheen)-10pk klasse.
Last edited: