pitbike houd in na vervanging carburateur

Bart332211

New Member
Hoi,
Ik heb ik pitsterpri x4r 160cc staan.Hij reed eerst prima ma de carb ging kapot. Nu heb ik er laatst een mikuni pz26 op gezet. ik weet dat dit niet de beste carbs zijn maar deze had een kennis gloednieuw liggen. De pitbike houd nu in als hij wat warmer is, hij komt dan nog nauwelijks vooruit. De sproeier is juist afgesteld kleur van de bougi is koffiebruin.Kan dit zijn omdat de carburateur niet goed is? ik heb al gelezen dat de vm26 een hele goede carb moet zijn voor mijn pitbike maar ik wil hier wat meningen over horen voordat ik hem ga kopen en ik dalijk het zelfde probleem nog steeds heb.

groeten,
Bart
 
Advertisement - register to remove this

Ik begreep dat die PZ een soort goedkope mikuni is (wat ik ook zie in de prijzen) en dat de diameter eigenlijk maar 22 mm is bij de schuif ipv de 26mm van de VM.

Maar opzich met een kleinere doorlaat moet je hem ook goed afgesteld krijgen, alleen andere sproeier en dergelijke dan dat je voorheen had.
 
Ik begreep dat die PZ een soort goedkope mikuni is (wat ik ook zie in de prijzen) en dat de diameter eigenlijk maar 22 mm is bij de schuif ipv de 26mm van de VM.

Maar opzich met een kleinere doorlaat moet je hem ook goed afgesteld krijgen, alleen andere sproeier en dergelijke dan dat je voorheen had.

Hoi,

Bedanky voor de reactie. Wat bedoel je precies met doorlaat?
 
Met de doorlaat bedoel ik dus de opening en het totale volume wat door de carb heen gaat/kan.

Die PZ levert gewoon minder volume aan mengsel, dus ook ander karakter qua vermogensafgifte.
 
Tja misschien heb je een warmloper gehad toen je vorige carb kapot ging? Heb je al de cilinder toen ook bekeken?
 
Back
Top