Pistonpen vast in zuiger + circlipjes probleem

Status
Not open for further replies.

spNk

Livin' Loud
Hoi,

eer gister reed ik een rondje door mijn woonplaats,
op een gegeven moment hoorde ik iets in 1x schuren in mijn blok,
ik had al zo'n vermoeden, de compressie viel weg (hij liep nog wel), en zodra ik gas los liet viel hij uit en was niet aan te krijgen.
Dus ik loop naar huis en draai het zooitje uit elkaar.
Precies wat ik dacht, een circlipje half doormidden en langs de zuiger geschoten, deze was behoorlijk beschadigt en in de cilinder zat een kras (DR zuiger in top performance due plus).
Nou heb ik mijn cilinder weg gebracht naar dijkman, maar ik krijg mijn zuiger met geen mogelijkheid los van de krukas, de pistonpen zit gewoon vast erin.
Zijn hier misschien nog wat handige truukjes voor oid?
En hoe kan ik voorkomen dat de clipjes stuk gaan? ik heb het al eens eerder gehad met een Airsal, en die was niet meer te honen.

mvg,

Ramon
 
Advertisement - register to remove this

die clipjes moet je netjes monteren , dan is er niks aan de hand , en goeie clipjes monteren , ze moeten niet te lang zijn (het uitstekende gedeelte)

de zuiger eruit halen op een verantwoorde manier doe je met een pistonpen uitdrukker.

en anders met een hamer met een doorslag oid , wat niet meteen de beste keuze is imo.
 
Ik heb gewoon clipjes van dijkman gemonteerd, met 2 van die puntjes waar je een tang op kan zetten.
Kan ik wel veilig tegen de pistonpen aan slaan? want dan sla ik toch ook de krukas opzij? Lijkt me slecht voor het big-end lager? Het is overigens nog een orginele krukas.

mvg,

Ramon
 
Zuiger tegenhouden. (iets tussen de zuiger en piston pennen klemmen)
Zachtjes tikken met een hamer kan geen kwaad. Zodra je hem goed klemt kan het geen kwaad voor je big-end. wel ff je small-end (piston) lager vervangen. (ivm vastloper. puur voorzorg)
 
Hij is niet vast gelopen hoor, hij liep nog wel gewoon. Maar ik was dat toch al van plan. :)
Ben er nog niet weer mee bezig geweest ivm kerst, nieuwjaar etc.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top